Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

Avslut

Publicerad 2012-10-29 15:18:05 i Alkohol

Pierre har redan skrivit lite kort om lördagens fotbollsavslutning. Jag tänkte också göra det. Och så ska ni även få några kort från min värdelösa kameratelefon. Det hela började alltså med fotboll hemma hos mig. En riktig pissmatch var det mellan Aston Villa - Norwich.
Shots vid varje mål tänkte vi kunde bli kul. Tyvärr blev det dock inte så många mål, men vi hade turen att man fick ta shots mellan målen också. Ölen rann fort, humöret var topp och sofforna fylldes upp med fertila fotbollsspelare.
I pausen passade jag och Pierre på att fixa lite inför kvällen. Vi hade bestämt oss för att hålla i en liten tävling och då behövdes ett pris. Med hjälp av öl, plast, tejp och en bit kartong föddes kvällens kanske snyggaste pris. Sen ville vi även tacka Rikard för att han hade fixat med allt inför kvällen, så han fick en present med öl och glögg som även den var snyggt inslagen med plast och tejp.
Sen var det då bowling och mat i Kumla. Vi äldre åt först när de unga bowlade och sen tvärtom. Vi gamlingar passade även på att skratta åt pojkarna för att de var så dåliga.
Dom var verkligen jättedåliga. Andre kom till exempel inte ens upp i 100 poäng efter två serier sammanlagt. Bedrövligt! När sen jag gick ut på banan och enbart hade 20 poäng efter 4 omgångar fick Andre skratta tillbaka. Men då skärpte jag mig och spelade bra vilket man kanske inte tror efter vad Pierre skrev i förra inlägget. Jag blev faktiskt bara 8 poäng efter Hiller som ryktas ha kommit på en andra plats. Dessutom spöade jag Halmat som var på min bana vilket är en bedrift. För när jag i somras frågade Halmat om han kunde spela kubb fick jag svaret: "Klart jag kan, jag är ju kurd! Alla kurder kan kasta!". Det borde ju även gälla i bowling då? Så att spöa honom måste vara riktigt bra.
Sen var det då prisutdelning, tävling, skitsnack, dans och allmänt jävla party i Folkets Hus. Andre var lyrisk över att vinna det hemmasnickrade priset, Kinda tog odiskutabelt hem "Utvecklingspriset" och Johan visade sin lärling hur man lättast gör succé på dansgolvet. Man tar av sig tröjan!!
 
P.S. Är det André som är extremt liten eller var priset vi gjorde så där stort?
- Robin

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela