Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

Formen

Publicerad 2012-10-31 19:27:00 i Livet

Jag har alltid varit lite tveksam till att man verkligen kan lyckas jogga sig till en bra fotbollsform. Den formen man hittar genom att träna och spela fotboll, inte genom att jogga runt samhället med en jävla reflexväst i det kalla höstmörkret.
På äldre dagar känner jag dock nu att det är dags att omvärdera lite grann. Men bara lite. Fotbollsformen kommer givetvis genom att lira bubba, men det behövs en annan grund att stå på nu. För att inte råka ut av förslitningsskador känner jag att jag behöver ha en helt okej grundkondition att luta mig tillbaka på innan man kutar runt som en kalv på grönbete nu när fotbollen drar igång igen på plastgräset.
Och efter den femte löpturen nu på mindre än två veckor känner jag faktiskt att det börjar hända lite, tro det eller ej. Man är inte sådär himla trött när man kommer i mål och det är faktiskt inte en pina hela jäkla löpturen.
Och tur är väl det, för på måndag kör fotbollsträningarna igång igen. Innan dess hinner jag med en löpning till och till en början är det bara en träning i veckan så vid sidan av det hinner man fortsätta bygga på konditionen. Så frågan är nu, kommer man kunna klara en hel säsong utan skador med alla dessa förberedelser?
 
 
- Robin

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela