Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

DK

Publicerad 2012-10-24 19:58:41 i Livet

Jag har överlevt Danmark. Ett Danmark som jag faktiskt upptäckte var rätt så trevligt, så länge man slapp prata med alla människor, nästan. Började först min resa till Skövde dock, där jag spenderade en natt ihop med Jesper, vilket var väldigt trevligt! Tidigt Måndagmorgon så satte jag mig i en kall saab för att åka till grannlandet, E4:an ner till Helsingborg för att ta färgan över till Helsingööör. Mitt första möte var på Bordings's huvudkontor i Köpenhamn, som tur var så låg det bara en avfart utav motorvägen så jag hittade faktiskt dit enkelt. Efter att jag hade gjort bort mig där tillräckligt så tog jag silverblinken (jag kallar saaben så) vidare rakt igenom hela Danmark till Vejle, där jag skulle spendera natten. Lyckades hitta en mack där jag kunde handla chips och cola, som jag tyckte att jag var värd för att jag överlevt den långa resan. Skrev ihop en sammanfattning utav mötet och sen fixade inför morgondagens möten. Hade turen att jag även hittade filmen, The Rock med svensktext på Youtube, så den somnade jag till. Tidigt nästan morgon var det dags för hotellfrulle utav högsta kvalitet, det fanns både det ena brödet efter det andra, och sen massa goa ostar på det! Vidare mot första mötet för dagen, A-Mail, där jobbade två trevliga gossar som jag faktiskt kunde förstå. Efter det låg jag typ 1,5 timme före i min tidsplanering så jag tänkte att jag skulle ta en liten omväg igenom några småbyar i Danmark på väg till nästa möte, hamnade i väldigt småbyar där det knappt fanns vägar, men det var rätt mysigt så jag funderar på att köpa hus där. Iallafall, fram till nästa möte i Auning kom jag och det mötet klarade jag av väldigt bra, för även där kunde jag förstå allt. Nu när det var klart så hade jag bara en sak kvar att klara av, tanka bilen för att sedan åka drygt 90 mil hem. Hittade en trevlig mack där jag träffa en gubbe som gillade mig, tror jag.
 
Där det blåastrecket är åkte jag, typ. Heja!
 
Saken med det här inlägget är att jag är hemma och att jag mår bra.
- Pierre
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela