Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

Kasper

Publicerad 2012-10-23 22:45:07 i Livet

Det som händer i livet är skola och träning just nu. Så här kommer ännu ett inlägg om pyssel på skolan. Idag gjorde vi Kasper-dockor. Ganska kul faktiskt. Och enkelt. Man fick knappt ens någon ångest när hon gick igenom och visade hur man skulle göra.
 
En toarulle, en boll av tidningspapper, sen husållspapper utanpå det och lite tejp så var grunden till kropp och huvud fixat.
 
På med en nylonstrumpa, någon typ av lins eller nöt till näsa och utklippta ögon och mun som jag ritat. Håret fixade jag till genom att linda garn runt två fingrar, knyta runt ena sidan av "garnringen" och klippa upp den andra.
 
Med hjälp av den där limgrejen (som hade nåt särskilt namn) som jag pratade om vid höstpysslet så fick jag till en tuppkam.
 
Snyggt tyg som vidar ut sig nertill så att man kan få in handen och är redo för en dockteater.
 
Jim med Griniga Ulla
 
Antons docka Snurriga Pelle
 
Kloka Arne
 
Kan nog bli en bra dockteater det här..
- Robin

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela