Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

Eld

Publicerad 2012-10-18 21:05:40 i Livet

Ännu en lekande lätt dag på universitetet. Skogsutflykt med endast ett par små uppgifter. Först göra upp en eld, sen rita av den med akvarell, efter det göra kolpennor och till sist prata ihop sig lite med den nyindelade gruppen inför en kommande uppgift.
 
Hur dom kunde tillåta att Anton använde sig av en yxa förstår jag mig fortfarande inte på!
 
Den här gången blir det inga bilder på våra målningar. Dom var helt enkelt för dåliga.
Jag hatar akvarell.
Kolpennan som ligger nere till höger var simpel att göra. Skala bara av en smal liten gren från buskskiktet och svep in i folie. Lägg ett gäng tätt intill varandra i elden. Hur länge?
Typ lika lång tid som det tar för Manuell att göra ett par pizzor.
 
Vi pojkar såg givetvis till att hamna i samma grupp, till den ena lärarens stora förtret.
Vi klarar oss inte utan varandra.
 
Vi hann givetvis med korvgrillning också. Marshmallows råkade någon ha med också. Min "tvåbens-grillpinne" var givetvis betydligt bättre och snyggare än Antons lilla grillpinne som nästan gjorde att han tappade sina korvar i elden. Sen var denna halvdag slut.
 
- Robin

Kommentarer

Postat av: MH

Publicerad 2012-10-19 07:40:24

yxmannen ser lite farlig ut ;)

Svar: Ja det gällde att hålla sig på avstånd! ;)
Robin och Pierre

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela