Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

Dokumentär

Publicerad 2012-04-23 12:58:17 i Livet

Har av någon konstig anledning börjat kolla väldigt mycket på olika sorters dokumentärer. Är det kanske ett försök till att bli mer vuxen och smart? Har redan skrivit om dokumentärer jag såg om The Doors, som jag gillade väldigt mycket. Igår lyckades jag kolla på en om The Ark och sen om Simon and Garfunkel. The Ark tycker jag har några sköna låtar, har även sett dom live en gång för länge sedan. Dock tyckte jag dokumentärer var lite seg stundtals, och inte alls så intressant som jag hade hoppats på. Sen att Ola Salo verkar segla uppe bland molnen gör inte saken bättre, men sjunga det kan han. Simon and Garfunkel därimot, vilken duo! Helt enastående viken musik dom skapat. Man får följa dom ifrån hur dom slog igenom tills dom gick skilda vägar. Om ni nu känner att ni bara vill se en, se den om Simon and Garfunkel, båda finns på Svtplay.



- Pierre

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela