Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

Ragnar

Publicerad 2012-04-18 20:21:34 i Alkohol

Eftersom att både jag och Pierre studerar så är vi inte bundna till den samhällsenliga normen, "alkohol dricker man på fredagar och lördagar", så tänkte jag introducera något som jag vill kalla onsdagsdrinken här på bloggen. Till skillnad mot lördagsdrinken som kommer att introduceras en annan dag under denna vecka, vilken får ni gissa själva, så kommer onsdagsdrinken vara ganska simpel med få ingredienser.

Först ut är Ragnar, en polare man alltid kan lita på. Det är en fräsch drink med smak av svartvinbär. Till skillnad mot vissa recept så tycker jag att man ska hålla sig till enbart 1 cl limejuice så att inte drinken går för mycket i söthetens tecken.

Ragnar
6 cl absolut kurant
1 cl söt limejuice (roses lime)
sprite

Drinken bygges (häll i ingredienserna en efter en som en normal människa skulle ha gjort) i ett highballglas (rakt, smalt och högt eller som morfar troligen skulle ha sagt, i ett vanligt jävla grogglas). Garnera gärna med en limeskiva så blir drinken genast mer aptitlig.

- Robin

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela