Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

Sea breeze

Publicerad 2012-04-25 22:35:02 i Alkohol

Vafan, är det onsdag redan? Det var ju nyss lördag. Onsdagsdrink var det då ja. Jag har jobbat idag och jobbar imorgon, så jag känner mig knappast som en student dessa dagar, men klart att ni ska få onsdagsdrinken era jävla suputer!

Sea breeze
6 cl vodka
3 cl cranberryjuice
3 cl grapefruitjuice

En klassisk sommardrink, så fram med värmen nu väderguden! Bygges i ett highballglas med en massa is. Enkel och god. Aningen besk för mina smaklökar, men vad gör det om hundra år när allting kommer kring? Cranberry och grapefruit betyder tranbär och grapefrukt för er som nu inte kan engelska förresten.

- Robin

Kommentarer

Postat av: Lilian

Publicerad 2012-04-27 20:05:37

Bra med översättningen där. Tack!

Och tack för receptet. Mycket nyttigt i det och det är ju alltid bra för kropp och själ :) /L

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela