Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

Tisdag

Publicerad 2012-04-24 10:39:10 i Livet

Dom här kommande veckorna ska jag försöka lära mig att jobba i programmet illustrator, det går rätt bra än så länge. Sitter även och drar i mig kaffe efter kaffe och lyssnar på Filip och Fredrik's podcast, som finns att lyssna på deras hemsida.

Nu när jag satt och drog i mig min frukost så började jag fundera på, vem skulle jag vilja käka en frukost/brunch med? Den första personen jag kom på var, Gösta Ekman. Antagligen kom jag på han för att jag har hans självbiografi ligger i min bokhylla precis här bredvid. Gösta verkar vara en skön gammal man, tror han är runt 70 år. Har ju som sagt läst hans biografi, "Farbrorn som inte vill va' stor". Så jag vet att han varit med om hur mycket som helst under sin skådespelar karriär, så vi skulle ha en hel del att prata om. Men vad äter en man som Gösta till frukost? Tror han kör på några koppar kaffe, Arvid Nordquist Classic, eller något i den stilen. Sen har han nog två stycken leverpastej smörgåsar, eventuellt så tar en en tallrik med hälsofil eller yoghurt. Skulle inte ni kunna tänka er att ta en kopp kaffe och diskutera Charles-Ingvar Jönsson varje morgon? På tal om Gösta, min morfar var faktiskt väldigt lik honom. Han var väldigt liten, glasögon och en skön mustasch. På tal om mustasch, ni har väll inte missat Örebrobandet The Happy Hippo Family och deras nya singel, Mustasch. Nu har jag spårat ur totalt, bäst jag börjar plugga igen.

Vem skulle ni vilja käka frulle med?

Ps. kom att tänka på Robin's förra inlägg, angående spelare man hatar. Jag har alltid hatat Jonas Lundén i GAIS, men inför i år så vart han ass. sportman. Eller något liknande, det är det bästa han gjort för GAIS någonsin! Nu hatar jag Reuben Ayarna, varför vet jag inte. Ds.

- Pierre

Kommentarer

Postat av: Johan

Publicerad 2012-04-24 18:42:04

Lars Winnerbäck lätt! Inte allt för mycket prat så där på morgonen men ändå inte för lite.. Sen kanske sådär framåt slutet av den sista klunken Oboy så tar han fram guran och lirar något i stil med söndermarken eller hum hum så man kommer igång!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela