Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

toasta

Publicerad 2012-04-18 23:04:15 i Livet

När det gäller rostade mackor har jag vissa principer jag brukar följa:

  • Om mackan inte har blivit tillräckligt rostad för min smak så måste jag vända på den innan jag trycker ner den för att bli färdigrostad. Anledningen är enkel, den ena sidan har alltid lite mera färg vilket gör det logiskt för mig att vända på den för att jämna ut färgen, precis som när man solar.
  • När dom 3 första mackorna rostas, dock en i taget givetvis, så lägger jag alltid i nästa macka när den första mackan är färdigbredd. På så sätt hinner jag äta upp mackan samt förbereda inför nästa macka precis i lagom tid till att den nya är färdigrostad. I förberedelserna ingår det att skära upp två ostskivor samt lägga upp en lagom stor klick smör på smörkniven. Därmed kommer mackan snabbt bli färdigbredd och redo för att ätas medan den är så varm som möjligt, ingen gillar en kall rostad macka.
  • Efter 3 mackor måste man dock lugna ner sig. Brödet är luftigt och magen fylls alldeles för snabbt om man slänger i sig för många mackor på en gång. Den fjärde mackan åker därför inte i brödrosten förrän den tredje mackan är uppäten och så vidare.
  • När man sitter framför tv:n och äter måste givetvis brödrosten flyttas med in till vardagsrummet. Det går inte för sig att springa mellan köket och tv-rummet varje gång en ny macka ska fixas. Dessutom är det vetenskapligt bevisat att mackorna blir godare om brödrosten har stått p å golvet.


Hur rostar du?

- Robin

Kommentarer

Postat av: Karina

Publicerad 2012-04-19 18:23:37

Jag har inte brödrosten på golvet! Å det ska va väldigt lite färg på skivorna...inte sotiga!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela