Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

Damer

Publicerad 2012-08-09 22:51:32 i Sport

Kvaliteten på damfotboll är ju något som alltid kan diskuteras och jag är en av dom som många gånger kan vara nästan överdrivet kritisk till det. Men jag måste säga att det fan var en riktigt bra och underhållande OS-final ikväll mellan USA och Japan. Det var bra tempo, kamp och mycket målchanser. Jag höll givetvis på USA eftersom de har svenska Pia Sundhage som förbundskapten. Det blev tillslut 2-1 till USA som tog andra raka guldet.
Och så blev jag kär. USA:s forward Alex Morgan var grym, fruktansvärt grym! Hon var först på varenda boll och vann alla dueller hon gick in i. Vilken kvinna! Henne skulle jag gifta mig med vilken dag som helst. Och så är hon ju mörkhårig.
Om nu inte hon vill gifta sig med mig så har jag en reservplan.
Målvakten Hope Solo (coolt namn förresten). Hon är den enda målvakt inom damfotbollen som jag har sett slänga sig och hoppa på riktigt! Tack vare det gjorde hon två grymma och avgörande räddningar. Och så är hon ju mörkhårig.
 
- Robin

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela