Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

fotbollorebro

Publicerad 2012-08-25 01:36:09 i Sport

Det finns en hemsida som heter http://www.laget.se/fotbollorebro. Där kan man läsa om det som händer i Örebro läns division 4 & 5 fotboll. Det finns intervjuer, referat och uttagningar av veckans lag. Vi i Pålsboda har nu på hösten lirat tre matcher och i referaten har vi fått blandad kritik av personer från motståndarlagen. Vi fick stryk mot lagens två bästa lag, Latorp och Karlslund 2. Trots det hyllade dom våra insatser. Sen vann vi mot ÖSK Ungdom 2 som ligger på den undre halvan av tabellen. Dom sågade oss vid fotknölarna. Det tycker jag är lite komiskt. Här nedan kan ni se utdrag från referaten där motståndarlagen uttalar sig om Pålsbodas insats.
 
Pålsboda skapade väldigt mycket farligheter via fasta situationer, de hade en kille som kastade inkast 35 meter. Så det blev farligt så fort de fick ett inkast på vår planhalva. Jag tror att många lag kommer att få det tufft mot Pålsboda, jag tyckte att de var riktigt bra.
// Latorps tränare
 
Jag vill passa på att lyfta fram både motståndarna och domaren, domaren idag var fantastiskt bra. Det var riktigt kul att möta ett sådant gäng som Pålsboda och det var en bra match från start till efter match, från samtliga. Det här var faktiskt en av de bättre fotbollsmatcher jag spelat, det var två lag som ville lira boll och domaren lät oss också göra det, det var ingen skit.  // Karlslunds lagkapten
 
Jag tycker inte att de spelar fotboll. De går in stenhårt i varje duell och tar lika mycket spelare som boll. Sen slår de väldigt mycket långt när de har bollen.  // ÖSK Ungdoms sportchef
 
Bild från vår sköna seger mot de gnälliga pojkarna i ÖSK Ungdom 2
 

- Robin

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela