Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

Handboll

Publicerad 2012-08-08 20:53:21 i Sport

Handboll är ju en riktigt härlig TV-sport. Det är tuffa närkamper, det svänger fort och blir mycket mycket mål. När man var liten så var Sverige bra på det och hade ofta stora framgångar. Sen hände nåt. Sverige blev ganska dåliga och det blev därför ganska tråkigt att titta på handboll. Det kändes som om dom åter var på gång för ett antal år sen, men jag hade inga stora förhoppningar på dom inför detta OS.
När Sverige i förra veckan blev utspelade av Island kände jag att jag hade dålig koll på dagens handboll. När fan blev Island bättre än Sverige på handboll?  Det var tydligen ett tag sen fick jag veta. Idag vann Sverige sin kvartsfinal mot Danmark som är en av turneringens favoriter. Det var en galen match i högt tempo där Sverige som såg ut att tappa matchen till slut lyckades vända tillbaka och vinna skiten. Vilken grej! Ska vi våga hoppas på en medalj i OS-handbollen verkligen?! Det som gjorde att segern blev extra härlig var att det just Danmark stod för motståndet, vilket även kommentatorn tyckte och han uttryckte det riktigt snyggt efter slutsignalen: Vi har högre berg, snyggare drottning, vi kan åka skidor och nu är vi bättre på handboll!!
 
Dagens förbundskaptener i en bild från "den gamla goda tiden"

- Robin

Kommentarer

Postat av: Lilian

Publicerad 2012-08-09 04:55:53

Haha! Det där kan vara en av dom bästa kommentarerna på länge! Skön kommentator säger jag bara :)

Svar: Haha jaa den är klockren! =)
Robin och Pierre

Postat av: Ass

Publicerad 2012-08-09 09:35:07

Jag missade matchen igår och såg en rapport från det idag och fick höra den underbara kommentaren :D Haha, underbar :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela