Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

Johanna's Guide - del 1

Publicerad 2012-08-20 18:58:21 i Johanna's Guide

När har man någonsin tjänat på att vara man? - Ett gammal klassiskt uttryck utav Robin. Dom orden har sedan dom kom från Robins mun klingat lite i huvudet, hur gör man egentligen för att vara en man? Hur ser man ut? Vart köper man kläderna?. Därför presenterar vi nu en ny satsning på bloggen, "Johanna's Guide". Johanna är kvinnan som äter modetidningar till frukost och sågar bondläppar vid fotknölarna. Här kommer nu del 1 i det hela.
 
_______________________________________________________
 


Det är ju inte annat än att man känner lite prestationsångest när man blir tillfrågad att bidra med lite tips till Pålsbodas två bloggstjärnor. Vad kan jag bidra med, tänkte jag? Jag kan inget om varken svamp, filmskådisar eller Miami Vice. Men efter att Pierre förklarade konceptet där jag kort och gott skriver om allt ifrån hårprodukter till tips på vart ni online shoppar schyssta koftor, nappade jag givetvis. Helt enkelt saker ni vill veta men inte erkänner att ni vill fråga om.

Så Johanna heter jag alltså, och har precis packat upp resväskorna i Sverige& Stockholm efter att ha jobbat två år som frisör i Oslo och de senaste månaderna i London där jag utbildade mig, och jobbade som makeupartist. Jag är absolut inget proffs på män, som Pierre så smickrande får det att verka. Jag kan skönhet. Och jag har en ganska bestämd smak på vad jag tycker funkar och inte funkar när det kommer till kombinationen skönhet& män. Jag har klippt herrarna innan jag ens var färdigutbildad, slängt deras dax wax och följt med som personlig shopper (nu klarar sig de dock galant stilmässigt på egen hand, även om jag erkänner att jag älskar när vi har skypeat innan utgång för att jag ska få vara klädråd).

Så varje måndag en tid framöver kommer ni alltså få stå ut med ett par rader ifrån mig, och hinta gärna om det är något speciellt ni vill att jag skriver eller tipsar om eller om ni inte alls håller med.
Helt plötsligt ser jag fram emot måndagar extra mycket!

- Johanna
 
___________________________________________________________
 
Sugen på mer av Johanna?
Hemsida - http://www.johannalarssonmakeup.com/se
Twitter - https://twitter.com/ojhannas
 
 

Kommentarer

Postat av: Karina

Publicerad 2012-08-20 19:53:42

Välkommen Johanna! Jag undrar va Pierre ska blogga om nu då du tar över mode-delen ;)
Men jag ger dig en utmaning direkt: lantis-par som närmar sig 50 vill ha klädtips för den åldersgruppen:)
Så kan jag ju även tänka mig enkla sminktips för mig som oftast bara har mascara... Kramiz-Lycka-till!

Svar: Jag skickar nog upp ännu mera bilder på mig själv, det är ju det enda jag är bra på!
Robin och Pierre

Postat av: Robin

Publicerad 2012-08-20 21:16:00

Nu är det ju guiden till den perfekta mannen, så du kanske får nöjda dig med att få ordning på gubben! ;)

Postat av: Johanna Larsson

Publicerad 2012-08-20 21:37:28

Det där ser jag som en utmanin, Karina! Håll ögonen öppna ;)

Postat av: Anna D

Publicerad 2012-08-21 07:54:43

Låter spännande! Kommer att följa bloggen noga ;-D

Svar: Förstår det, vi också..!
Robin och Pierre

Postat av: M H

Publicerad 2012-08-21 09:24:10

Detta ska bli spännande att följa.... :)

Svar: Ja, kommer bli en succé det här!
Robin och Pierre

Postat av: Ass

Publicerad 2012-08-21 10:04:55

Hmm, om det här kommer slå har ni en helt annan läsarkrets än vad jag trodde :) Inget ont om Johanna (man kan se på Pierre att hon kan det här), men det här känns enbart som något Pierre vill veta. Kan inte han bara ringa Johanna istället?! :P

Svar: Nej, alla vill läsa om det här!
Robin och Pierre

Postat av: Karina

Publicerad 2012-08-21 15:41:28

Hhmm...den perfekta mannen?! Det är ju verkligen en smaksak men förändringar (=förbättringar) ska man aldrig sluta hoppas på ;)
Sminktips kan hon ju ge som ett litet PS. allra sist :)

Postat av: Robin

Publicerad 2012-08-21 15:55:49

Nej våra fotbollskamrater behöver allt snyggas till och få allmäna råd, så det blir nog bra! Snart kan alla i vår krets få se ut som Pierre =)

Svar: Alla vill vara som mig.
Robin och Pierre

Postat av: Susanne

Publicerad 2012-08-21 16:54:16

Detta ska bli mycket spännande och roligt att följa =)
Tack annars för en superrolig blogg...

Svar: Tror vi också! Tack så mycket :)
Robin och Pierre

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela