Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

Johanna's Guide - del 2

Publicerad 2012-08-27 19:00:00 i Johanna's Guide

Våga vara vinröd
 
1. H&M 559:- , 2. Dr.Martens ca. 2200:- , 3. Dr.Martens ca 750:- ,
4. Kronstadt (via Nelly.com) 499:- 5. Acne 1 995 :- , 6. The west is Dead (via Nelly) 799:-. 7. Zara 299 :-
 
Varför?
Att röd är en av mina favoritfärger är inte den främsta anledningen till varför jag valt att
lära er tycka om den också. Förutom att just vinrött, och rött generellt, kommer stort i höst
så är det en lätt färg att toppa en annars ganska slät outfit - utan åldersgränser.
 
Hur?
Antingen kan man välja att använda rött som en accentfärg, det vill säga som någon av
skorna ovan t.ex. - med ett par mörka jeans& en vit t-shirt. Eller byta ut dom trötta
knallröda byxorna som härjat i sommar mot ett par mörkare röda, tillsammans med en grå
kabelstickad tröja. Stickat är givetvis ypperligt i rött även det, gärna med en skjorta under
som visas i kragen, likt bilden.
 
När?
Närsomhelst!
 
Onödigt nördig fakta:
Rött drar omedvetet till sig blickar och förknippas med mod och kärlek. Hjärtat tenderar
även att slå snabbare om man ser rött och på kinesiska står färgen för lycka. Så släng på
er något rött och ge er ut och höst-hångla!
(Skulle du vara lite för ivrig med vinflaskan när det ska impas, tas fläckarna enklast bort genom att strö salt eller potatismjöl direkt på området.)

 
 
- Johanna

Kommentarer

Postat av: Robin

Publicerad 2012-08-27 20:19:19

Av dessa 7 artiklar känner jag att det kanske är 3 av dom som jag kan passa i. Dom andra 4 är det ganska tvärt nej på. Nån som kan gissa vilka?

Postat av: Ass

Publicerad 2012-08-27 20:38:33

Du säger ja till 4 och 6 i alla fall... Sen är det nog 7 eller 1... Jag chansar på 7! Inte 5 i alla fall! :)

Svar: Att ni skulle lista ut 4 och 6 var ju ingen högoddsare. och 5an, nej tack som sagt! Byxorna vill jag inte heller ha om dom ser ut som på killen på bilden. Men vem, jag kanske bär upp dom bra? Fast givetvis är det nr 1 jag kan tänka mig att bära! Dom är snygga. Dom andra skorna passar inte mig.
Robin och Pierre

Postat av: Karina

Publicerad 2012-08-27 20:40:35

Shit! Jag tänkte precis som FAstrid här :D

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-08-27 22:28:58

Haha! :) tre av sju är väl en bra början? Angående byxorna så saknar han ju totalt fotbollsrumpa (vilket givetvis är den optimala) så passformen är inte det jag pekar på - tänker mer på vinröda jeans/chinos. Och det kan du ju helt klart bära upp Robin, med den fotbollsrumpan! ;)

Svar: Ja det bådar helt klart gott! Så länge dom inte är supermegatajta över vader och lår kan det säkert gå med brallorna också. Så säg 3,5 av 7! Hälften! ;)
Robin och Pierre

Postat av: Pierre

Publicerad 2012-08-28 07:44:24

Jag kan tänka mig 7/7.. Men det är väll ingen förvånad över?

Postat av: Johanna Larsson

Publicerad 2012-08-28 15:56:59

haha njea, fast jag blir glad av 7/7 vem det än kommer ifrån - lyckades jag lite ivarjefall! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela