Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

Läget i GAIS

Publicerad 2012-08-24 15:39:59 i Sport

Läget i GAIS?

Jag vet att ni skiter i det, men det gör inte jag. Det är stor kris, vi är påväg raka vägen ner i Superettan. Vilket betyder att jag nästa år kan åka till Trängens IP och kolla på GAIS, det är ju löljigt. Jag kommer att hoppas in till det sista att vi kan vända den negativa trend vi hamnat i, men det känns svårt. Dom senaste dagarna har det dock pratats mycket om pengar på Gaisgården. "Vi" ligger miljoner back och har skulder högt över havet, mycket tack vare att vi inte lyckas sälja Wanderson för dom pengarna vi vill. För 8-6 månader sedan hade Wander ett värde utav 20 Miljoner, det har nu sjunkit till 2-3 Miljoner. Vilket jag förstår, för nu är han inte bra. Senaste ryktet var att GAIS skulle "ge bort" Wanderson till nästa klubb som ville ha honom, då han är för dyr i drift för GAIS. Jag skulle inte bli ledsen om vi gjorde oss av med honom i dagsläget. Ryktas även att Linus Tornblad, Reuben Ayarna och Erik Johansson kan vara på väg att lämna. Linus och Erik ihop med Jakob Olsson är dom spelarna jag uppskattat mest under det här året, så det skulle kännas tungt om dom lämnade, men får vi bra pengar för dom så okej. Ayarna hatar jag, så han får gärna gå, gå långt.

Tack och Hej.
- Pierre
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela