Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

Lek

Publicerad 2012-08-24 18:47:00 i Livet

Idag blev jag utsläppt från expeditionen och inslängd i verksamheten istället. Hjälpreda i 2an och på fritids fick jag vara. Hur kul som helst, för det innebar en massa lek!
Barn på axlar, roliga timmen med hänga gubbe, dans, zombielek och mer därtill.
Dagens sista timme trotsade jag och ett barn det hemska regnvädret eftersom vi kom på att med massa vatten, sand, hink och spade kan man ha asakul! Vi byggde en kanal eller ja, snarare en vildfors med tanke på farten det blev på vattnet när man hällde 10 hinkar vatten så fort som möjligt. Blöt, smutsig och svettig blev man och det är väl bara för gött!!
 
 
"Det är skönt när det kommer en kille som fröken, för dom tycker om att göra mycket mer saker"
 
- Robin

Kommentarer

Postat av: Karina

Publicerad 2012-08-24 21:22:53

Du kommer bli en helt underbar dagisfröken!! Det kanske till och med blir i "Ur & Skur" :)

Svar: Ja det är inte omöjligt, utomhuslek är mycket friare! =)
Robin och Pierre

Postat av: Rogersdottern

Publicerad 2012-08-24 21:56:13

Dom var ju ännu snyggare i verkligheten!!! Tackar, tackar!

Postat av: Susanne

Publicerad 2012-08-24 22:08:13

Du verkar vara en helt fantastisk "fröken". Förstår att barnen måste gilla dig och allt roligt du verkar hitta på med dem. Tro mig, en sån fröken som du är vill jag ha till mina barn =)

Svar: Fröken är det bästa ordet som finns, magister eller dylikt vill jag inte bli kallad! Tack så mycket! =) Jag är färdigutbildad om 2,5 år så det är bara att tajma in det ;)
Robin och Pierre

Postat av: Anna D

Publicerad 2012-08-26 03:38:11

Tur att det finns "dagisfröknar" som dig Robin!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela