Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

Resumé

Publicerad 2012-08-21 21:29:00 i Livet

Den senaste veckan har jag haft funderingar på att göra ett par lite längre inlägg med en massa bilder och så men tiden har inte riktigt räckt till. Och när jag väl haft tid så har golffilmen, bakfylla och lanseringen av Johanna varit ivägen. Så nu kommer ni istället få en sammanfattning av vad som hänt mig den senaste veckan utöver det som redan framkommit i olika inlägg.
 
Mitt sommarlov har tagit slut. Jag blev blixtinkallad till Folkasboskolans expedition för att vända lite papper, snacka i telefon och knacka in lite siffror i datorn fram tills mitt egna pluggande drar igång igen. Under tiden hinner jag även hoppa in som vikarie lite här och där när det behövs. Tack vare det fick jag följa med på skolans Kick-off som var på Vinön med temat utomhuspedagogik. Kanon med tanke på att en av delkurserna under nästa termin kommer handla om just utomhuspedagogik. Promenad genom skog och längs strand samt cykeltur mellan åkrar och gårdar med stopp för olika aktiviteter var på schemat denna dagen.
 
Lasse och jag kikar fram medan vi räknar grenar i ett grymt klätterträd!
 
Sen har jag då även lirat min andra raka 90-minutare i fotbollen. Den här gången kände jag mig dessutom pigg efter matchen. Hoppas det går över till nästa match. Det blev en viktig seger som gör att vi hakar på lagen ovanför oss.
 
Och jag gjorde mål! Det tyckte Johan om.
 
Sen var det ju den där kubbfesten ni vet. Här blev det inga bilder eftersom Pierre var het med sitt filmande, men däremot fick jag höra ett uttryck som jag vill dela med mig av eftersom jag tycker den har många bottnar. Det går att koppla samman det med så många situationer tycker jag personligen. Men jag tänker inte förklara det här.
- "Man kan ju inte lita på en fjärt."
Vad betyder det uttrycket för dig?
 
- Robin

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-08-21 21:57:38

hahahaha kambodja <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela