Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

Sista

Publicerad 2012-08-31 17:18:00 i Livet

Idag var det den sista arbetsdagen på Folkasboskolan, på ett tag. Jag vågar inte riktigt säga att jag aldrig mera kommer att jobba där igen, för antagligen är man där och gör lite gästspel då och då. Både jag och Robin har mer eller mindre växlat runt där nere på skolan, allt från Elevassistenter till Expedetionen. Båda har även varit elever på skolan, Robin mellan 7-9 och jag F-9. Min arbetsresa började för drygt 2 år sedan, tror jag. Tanken var att jag bara skulle gå som vikarie i någon månad medans jag sökte andra jobb. Jag var vikarie 3 dagar sen blev jag erbjuden en tjänst som elevassisten åt en kille i klass 3. Det kändes lockande och roligt, så jag tacka ja, sen var jag fast. Efter drygt 6 måndader med honom hamnade jag på Expedetionen, där jag blev kvar terminen ut. Under sommaren blev det sedan Fritids, för att sedan när hösten och en ny termin kom kliva in på Expedtionen igen. Där blev jag kvar tills Februari i år, då jag började plugga. Jag pluggade på distans och hade på så vis chans att gå som vikarie resten av terminen. Terminen tog slut och "sommarfritids" började, där jag jobbade hela sommaren igen. Nu har skolan varit igång i 2 veckor, och jag har då gått som "resurs". Men nu är resan slut, för nu börjar nya äventyr. Kommer dock sakna några barn, men bara några, sen personalen och framförallt maten i matsalen.

- Pierre
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela