Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

Tack

Publicerad 2012-08-10 11:00:58 i Förebilder

Ikväll är det äntligen dags för den riktiga comebacken! Jag gör min första match från start i en seriematch med a-laget på över två års tid. När jag i vintras återigen skadade knät var jag säker på att det var helt slut med idrotten, men jag hade i tur i oturen att korsbandet enbart blev uttänjt och att skadan på menisken inte var något som påverkade för tillfället.
Tack vare stort stöd från familj, närmsta vänner och lagkamrater/ledare har man orkat lägga ner allt det slit som krävs för att i lugn och ro träna upp sig för att komma tillbaka.
Sen finns det en liten sak som har gjort att jag hela tiden har orkat träna det där lilla extra.
De som jag redan nämnt "måste" ju finnas där som stöd så när det kommer från någon annan utmärker det sig lite grann. Jag fick kort efter den senaste skadan ett sms från Johans kära mor Ewa och det har jag behållit sen dess. Så fort det har känts tungt att gå till gymmet för rehabträning eller när det varit jobbigt att sitta vid sidan av på matcher så har jag tagit fram och tittat på det sms:et.
 
Hej här kommer en liten tröstekram <3 jag får lite ont i hjärtat när jag tänker på dig...
 

Tack Ewa! <3  Trotsmin djupa besvikelse just då över skadan så lyckades du locka fram ett litet leende, samtidigt som det värmde långt in i hjärtat. Det där sms:et gjorde så att jag inte gav upp och var till stor hjälp under hela tiden som rehaben pågått. Du är guld!!
 
- Robin

Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2012-08-10 13:10:15

Johan? Det där låter mer som Sofias mamma :)

Lycka till ikväll Robin, galet bra kämpat!! :D

Svar: Du har helt klart en poäng i vad du säger..! =)
Robin och Pierre

Postat av: Ewa

Publicerad 2012-08-10 14:09:09

Robin, nu kom det allt en liten tår uti svampskogen!
Keep up... <3

Svar: <3
Robin och Pierre

Postat av: Karina

Publicerad 2012-08-11 17:31:53

Som larvig mamma så trillar det mer än en tår på kinden när jag tänker på dig och ditt knä....så härligt underbart att du återigen kan spela fotboll!!

Svar: <3
Robin och Pierre

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela