Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

Chicken

Publicerad 2012-07-18 21:38:52 i Mat

Idag bjöd jag Pierre på mat. Men han fick fan laga den själv! Maträtten som jag hade planerat till mig dög inte åt honom då kyckling var huvudingrediensen. Han gjorde istället pytt och ägg. Min kyckling då? Skär den i små bitar och stek den lite lätt. Krydda ganska rikligt med chilipeppar samt lite grillkrydda under tiden du steker kycklingen. Stänk på lite Thai Sweet Chili och Kycklingfond, rör runt. Tillsätt grädde, krossade tomater och lite mjöl. Hur mycket? Njaaa, gå lite på känn bara så ordnar det sig alltid. Skvätt i lite mer Thai Sweet, det är gott! Servera med matvete. Det är lite risaktigt, fast nyttigare. Ganska starkt, men apgott!
 
 
- Robin

Kommentarer

Postat av: Susanne

Publicerad 2012-07-19 15:45:20

Låter ju jättegott... Din kyckling alltså :-)

Svar: Haha jaa lite bättre än pytten kanske ;)
Robin och Pierre

Postat av: Karina

Publicerad 2012-07-19 17:11:40

Men Pierre skulle ju lära sig att äta en ny grej varje vecka....hade väl varit perfekt med din kycklingrätt som låter jättegod!

Svar: Han är inte redo för kycklingen än säger han..!
Robin och Pierre

Postat av: Karina

Publicerad 2012-07-19 17:11:42

Men Pierre skulle ju lära sig att äta en ny grej varje vecka....hade väl varit perfekt med din kycklingrätt som låter jättegod!

Postat av: Karina

Publicerad 2012-07-19 17:12:57

Oj! Nu var jag visst som far din och tryckte å tryckte ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela