Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

Första

Publicerad 2012-07-26 09:05:44 i Livet

Igår kom Anna och hämtade Zidler & Tuta, det sved ordentligt i hjärtat när vi puttade in dom i burarna och dom började skrika. Kändes riktigt tungt att behöva säga hejdå till två skrikande katter. Dock fick jag sms redan igår kväll om att Zidler hade hittat en bra fönsterplats och såg glad ut, dock hade Tuta inte riktigt vågat ta för sig ännu. Nästan direkt efter att Anna hade åkt så kom min Mor på besök, vi började med lite gott fika innan vi skulle ta tag i städningen. Tror aldrig jag har städat så mycket någonsin, Mamma dammsög nog vardagsrummet i 1,5 timme. Dock blev det rent, dock hittar jag fortfarande katthår, antar att det tar en längre tid innan allt försvinner. Vanligast när jag städade förut så såg det bra ut i ungefär 2-3 timmar, för sedan hade katterna hunnit dragit upp massa katthår överallt. Imorse när jag vaknade så var det fortfarande rent, jag slapp torka diskbänk, datastol och skrivbord. Det var en känsla som var speciell, jag blev både glad och ledsen. Nu måste jag springa ner till tvättmaskinen, då jag tvättar mina sofföverdrag, för att se om katthåren vill försvinna därifrån..
 
- Pierre
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela