Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

Katt

Publicerad 2012-07-24 22:05:38 i Livet

Det här är en jobbig kväll, för 1,5 år sedan skaffade jag två små rackare till min familj. Zidler, döpt efter den stora filmkaraktären Harold Zidler från Moulin Rouge. Den andra katten, Tuta är döpt efter min idol i vårat innebandylag, Daniel Thungren. Vet fortfarande inte helt hur det gick till när jag skaffade dom, utan jag fick ett samtal arrangerat utav Jocke, sen var jag fast. Men jag ångrar det verkligen inte, inte en sekund (nu ljög jag lite). Nu har jag dock gått och fått allergi utav dom, svårt att andas och enormt kliande. Det var en liten chansning det här, med tanke på att både Farmor, Mamma och Min syster är väldigt allerigska mot just katthår.

Imorgon eftermiddag kommer deras nya ägare att hämta dom, Anna, Jesper's kompis i Skövde. Där kommer dom få bli utekatter och bo fint ute på landet. Jag kan redan nu se Tuta försöka fånga fåglar uppe i träden och se Zidler ligga utslagen på gräsmattan utav utmattning för att han nyss har ätit mat.
 
åh, älskade vänner.
 
Sista kvällen med tjockisarna
Tuta (Foto: Karina Söderek-Karlsson)
Zidler (Foto: Karina Söderek-Karlsson)
 
 
- Pierre
 

Kommentarer

Postat av: Karina

Publicerad 2012-07-25 01:11:17

Jag är så glad att dom sötisarna ska få leva ett "normalt" kattliv...ja, alltså att få vara ute! Sen är det ju ett + att du kan andas :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela