Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

Mak

Publicerad 2012-07-31 14:03:26 i Sport

Jan Mak, kan man verkligen heta så?

Ja, tydligen kan man det om man kommer från Holland och är fotbollstränare. Jan Mak är nämligen GAIS nya tränare och har skrivit kontrakt till November. Mak kommer närmast från Elfsborg, där han varit ungdomsansvarig och haft en del i U-17 att göra. Han har tidigare tränat Voldendam, Halmstad, Brage, Elfsborg, TPV och Seychellerna. En gubbe med lite rutin, och tror även han kommer bli den äldsta tränare i Allsvenskan med sina 67 år. Vi har sedan tidigare Kjelle Petersson som assisternade och han är nybliven 64 åring, så vi sitter just nu med Allsvenskans äldsta LAG. Alla kategorier. Heja.
 
Jag vet inte om jag gillar den här gubben eller inte, tur att det bara var ett korttidskontrakt säsongen ut. Om han nu mot förmodan lyckas hålla oss kvar i Allsvenskan så ser jag gärna att vi förlänger, om vi nu åker ur och hamnar i Superettan vill jag att vi startar om på en ny kula, med en helt ny ledning. Helst ska Axén in igen.
 
- Pierre
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela