Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

New York

Publicerad 2012-07-23 00:16:29 i Film

Jag fick bland annat filmen "New York, I love you" av Pierre när jag fyllde år. Ikväll tyckte jag det passade sig att spana in den. Han presenterade den som en perfekt söndagsfilm så varför inte? Filmen är ett hopplock av kärlekshistorier med massa kända skådisar (och vad vet jag, kanske även kända regissörer) och fungerar som en hyllning till staden New York, vilket framkommer av titeln. Det fanns några sega stunder mitt i filmen men plockar man ut guldkornen ur filmen så tycker jag att det blir fruktansvärt njutbart och högklassigt!
 
Första ordentliga scenen är med Hayden Christensen, Rachel Bilson och Andy Garcia. Den är snyggt gjord och innehåller en skön dialog där framförallt Andy Garcia imponerar.
 Snuskprat är alltid kul och sen blir det en skön twist på det hela mot slutet. Med Maggie Q och Ethan Hawke.
 Chris Cooper och Robin Wright har även dom en dialog under tiden när de tar varsin cigg. Även här blir det lite snuskprat och en sluttwist som gör hela klippet!
 Med Anton Yelchin, James Caan och Olivia Thirlby. En lite smått absurd story som likt de tidigare scenerna avslutas på ett magnifikt sätt.
 Filmens sista scen är med Eli Wallach och Cloris Leachman. De spelar ett gammalt par som hela tiden gnabbas sådär härligt kärleksfullt med varandra.
 
- Robin

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela