Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

Korfu - Del 1

Publicerad 2012-06-11 00:09:39 i Livet

Jag har varit utomlands många gånger, det här var nog mitt 5 besök på Grekland. Tidigare har jag varit på Rhodos 2 gånger och Kreta 2 gånger. Grekland är en liten favorit bland alla världens länder. Denna gången blev det ett besök på den mycket lilla ön Korfu. Korfu har ungefär 120 000 invånare och största staden är, "Korfu Stad" eller Kelkyra. Vi bodde i delen som heter Agios Gergios på den västa delen av ön. Eftersom vi drog dit 1-2 veckor innan alla skolor sluta så var det verkligen lågsäsong och inte alls mycket folk. På hotellet tror jag det knappt var mera än 40 personer som bodde, och väl nere vid poolen var vi aldrgi mera än 10 personer. Jag har aldrig gillat några stora hotell med massa jäkla arrangemang och barnfamiljer, så för mig var det här perfekt. Det hotell vi bodde på hette Golden Suns, och var ett av dom största i Agios Gergios. Rummen var helt okej, dock hårda sängar som det alltid är i utlandet. Frukostbuffén var dock en liten besvikelse, hade hoppats på många olika sortes färska grönsaker/frukter men det fanns det inte.

Agios Gergios är en rätt liten "by", en rätt långstrandpromenad med några restauranger och småaffärer. Vi provade en del olika matställen och fasta för ett som hette "Annas" eller något i den stilen, där vi mer eller mindre åt alla våra dagsluncher. På kvällarna provade vi dock många olika ställen, och olika rätter. Favoriten är helt klat Moussakan, med en kall Mythos till.

Att bada i havet kan vara riktigt roligt och kul, dock tycker min kropp verkligen inte om saltvatten. Så jag gjorde bara ett dopp i havet, sen fick det räcka. Dock fanns det många fina stränder man kunde vara vid. Jag höll mig som sagt vid poolen, vilket var nära baren och bekvämare. NU tänkte jag slänga upp lite bilder, för orkar inte skriva mer. Kommer en del 2 om någon dag, med mera skriveri och bilder.

 

Flyga, flyga och flyga

Första morgonen med tillhörande morgonwhiskey

Ligga, ligga och ligga vid en pool

Skåla, skåla och skåla

Sova, sova och sova på balkongen

Äta, äta och äta

Sallad, sallad och sallad

Hava, Havet eller Havot

Restaurangrestauranger


Bada hav, bad salt, bada nej

Walk of fame


- Pierre

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela