Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

Lag

Publicerad 2012-06-11 19:39:33 i Sport

1 Andreas Isaksson
2 Mikael Lustig, 3 Olof Mellberg, 4 Andreas Granqvist, 5 Martin Olsson
6 Rasmus Elm, 9 Kim Källström
7 Sebastian Larsson, 10 Zlatan Ibrahimovic, 20 Ola Toivonen
22 Markus Rosenberg.


Ersättare: 12 Johan Wiland, 23 Pär Hansson - 13 Jonas Olsson, 15 Mikael Antonsson, 17 Behrang Safari, 8 Anders Svensson, 11 Johan Elmander, 14 Tobias Hysén, 16 Pontus Wernbloom, 18 Samuel Holmén, 19 Emir Bajrami,
21 Christian Wilhelmsson

Ingen Anders Svensson med i startelvan, rätt eller fel? Jag tyker Hamren gör rätt att spela med Elm och Kim från start idag. Vi kommer behöva spela en anfallsrik och utmanade fotboll mot just Ukraiana, då passa Elm och Kim bättre. Men när vi sen möter England och Frankrike, då vill jag se en rutinerad och lugn Svensson på planen.

Andreas Granqvist? Nja, tycker väll inte att han har varit så himla bra dom gånger han fått chansen som mittback/högerback. Hade mycket hellre sett Jonas Olsson från start som mittback där.

Ola Toivonen till höger och Markus Rosenberg längst fram. Jag har svårt att bestämma mig vad jag tycker om det här, Toivonen har nog aldrig varit en startspelare i mina ögon. Rosenberg har inte äns varit en truppspelare i mina ögon. Nu är båda med från start. Jag hade såklart hellre sett Elmander längst fram, dock verkar han inte vara 100% idag så helt okej att han vilar idag. Men då hade jag nog hellre spelat med Elm på högerkanten, Wernblom som central och Toivonen högst upp.

Nu hoppas vi på en bra match och en skön seger för Sverige, tror det blir 2-1!

- Pierre

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela