Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

Lasse-liten

Publicerad 2012-06-02 14:56:55 i Sport

Fotbolls-EM närmar sig med stormsteg och det börjar bli dags att fundera på hur man vill att Sveriges startelva ska se ut. Vad tycker ni? Nu kan även ni fotbollskillar som läser bloggen få kommentera. Var inte rädda, det är ingen som kommer tycka att ni är mesiga bara för att ni följer en blogg!

Inför EM 2008 var det mycket diskussioner om hur laget skulle se ut och förbundskaptenen Lars Lagerbäck var ständigt ifrågasatt. En skön låt som gjordes inför det EM-slutspelet tog upp just detta. I början av låten är han väldigt kritisk till "Lasse-liten" och han tycker att han själv vet bättre men mot slutet kommer han fram till att det nog inte är så lätt att vara förbundskapten trots allt och ger sitt stöd till "Stora Lasse".
Personligen så var inte Lagerbäck någon favorit men han lyckades ändå rätt bra under sin tid på jobbet och som expert på viasat har jag faktiskt fattat lite tycke för honom.
Här kommer din låt "Stora Lasse"!





Här kommer några av de sköna textraderna som finns i låten:


Lasse-liten lyssna på mig, jag tänkte att du skulle få lära dig. Att taktiska finesser det spelar ingen roll om killarna i laget inte vågar lira boll.
En gliring till "tråk-lasse" som gärna satsade på att försöka hålla tätt bakåt och slå långt.

Då ska vi satsa framåt och försöka göra mål. Och om dom andra gör ett mål får vi väl göra två.
Fotboll handlar om att göra fler mål än dom andra. Precis så tänker målrika P-boda när de sätter fart framåt, tyvärr så blir det inte alltid så. Men drygt fem mål varje match gör det ju publikvänligt även om det blir torsk ibland!

Lasse-liten lyssna på mig, en sak till som jag vill ta upp med dig. Linderoth som back och simsalabim, så kommer du få plats med både  Svensson och Kim.
Detta ständiga mediatjat om vem av Anders Svensson och Kim Källström som skulle spela på mittfältet. Jag höll på Kim, men det var mest för att jag inte tyckte om Svensson. Det gör jag fortfarande inte. Men på den tiden var nog faktiskt Svensson egentligen den bättre av dom.

Zlatan behövs det är en stjärna som kan skrämma, kan få Materazzi att stanna hemma. Eller lura han upp på läktarn för en wurst, men där stod redan Henchoz "Jag var här först!".
Rimmet med orden wurst och först är något som säkert min mor uppskattar. Som man brukar säga i kortspel, "hastig färd, går aldrig väl".

Stora Lasse känn ingen skuld, om det blir silver istället för EM-Guld.
Nej större krav än så var det inte!


- Robin

Kommentarer

Postat av: Karina

Publicerad 2012-06-02 18:56:53

Hhhmmm....jag har LITE svårt för dessa "Karlsson"-rim ;)

Postat av: Robin

Publicerad 2012-06-02 19:07:17

Dom är guld! ;D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela