Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

Skara

Publicerad 2012-06-16 22:40:38 i Livet

Har ju glömt nämna att jag har sommarlov nu. Strax innan 4 imorse kom vi hem till Pålsboda från vår resa till Skara och min ledighet kunde börja. Typ 11 veckor eller nåt sånt kan det bli. Otrevligt!
Jag avslutade dessutom med en helt galet rolig resa. Det är nästan löjligt att man kan få ha det så bra och få betalt för det! Gratis mat och fika samt ob och grejs ni vet. Vi var 6 stycken ledare som var med och jobbade från Hallsbergs kommun och vi passade typ lika bra tillsammans som Tim Burton och Johnny Depp gör. Vi kan nog faktiskt ha haft roligare ihop än eleverna. Ja, nu bestämmer jag att vi hade det.

Inför resan var jag orolig för en sak. Sveriges match mot England. Den skulle visserligen visas på storbild i en lokal därnere men problemet var att vi från Hallsberg skulle vakta en entré mellan 21-23. Som tur var behövde det bara vara två där åt gången så jag och min gamla klasskamrat från 9an Niklas "Taxen" Lindgren köpte oss fria från att stå där. Storleken på TV:n gick att diskutera men vi lyckades få bra platser i en lokal som fylldes med typ 200 ungdomar plus några ledare och stämningen var på topp. Hamnade dock bredvid Jimmy Pihlström, en ökänd fotbollsidiot inom Örebro läns fotboll som Pålsboda ska möta på onsdag. Han gormade och skrek, frustade och stånkade. Det tog inte lång tid för Niklas som inte kände honom från tidigare att förstå att det var en riktig pajas vi hade att göra med.
I halvtid drog vi iväg och hämtade kvällsmat och kom tillbaka till ännu grymmare stämning, det visade sig att vi hade missat 1-1 målet. Vid 2-1 trodde jag taket skulle lyfta och vi var i himmelen. Tyvärr slutade ju inte matchen lika kul och en tomhet infann sig. Vi ville hem. Men vi kom på att cafeterian inte hade stängt än, mera mackor och vi blev på bättre humör!

Dagens sista plikt innan hemgång var cirkulerande kring discot. Efter lite kringgång stationerade vi oss på "balkongen" ovanför det stora discogolvet. Det var ett bra drag och vi njöt över att noggrant studera folks dansstilar och moves.  Hade det inte bara varit 96or där hade vi gått ner och hoppat runt vi också, så taggade blev vi. "Grej of the day" infann sig kort efter att vi diskuterat lite olika dansmoves vi skulle ha kört. Helt plötsligt upptäcker vi att det bildas en stor ring runt en tjej mitt i smeten på golvet. Hon börjar lite smått med en "Markoolio-dans" och sen plötsligt så händer det! Hon kör vattenspridaren!! Helt felfritt utövar hon den och vi hamnar i en eufori. Vilken brud! Normalt sett känns det här som något en av alfahannarna på discot skulle ta sig till för att locka till sig en nyligen könsmogen liten flicka. Men ack, hon leker med könsnormerna och blir vår idol och resans höjdpunkt. Tack!

Tyvärr har jag inte några bilder från resan, men ni får en från Sunes sommar. Anledningen är ett internskämt mellan vår lilla familj av ledare från Hallsbergs kommun som jag inte klarar av att förklara i text.

- Robin

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela