Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

Syster

Publicerad 2012-06-27 20:39:48 i Livet

Jag har en syster, Michelle. Hon har jag aldrig gillat och hon har alltid varit i vägen för precis allt, så var det iallafall förr. Nu fyller hon snart 18, hon får med andra ord snart dricka sprit och köra bil lagligt. Hon börjar alltså bli "stor". När vi var små så fick man alltid höra att man skulle börja uppskatta varandra mera när man blev större och man skulle då förstå innebörden med att ha en syster. Jag har alltid rånekat till dom orden, jag skulle då aldrig börja tycka om min syster, just för hon är min syster. Dock har något hänt dom senaste månaderna och jag har sakta men säkert låta henne komma in i mitt liv mer och mer. Vi pratar, träffas och kommer oftast överens om saker och ting. Hon och min mor har nyss varit en sväng till varmare breddgrader och som vanligt får jag då lite presenter, ni kan kalla det bortskämd men jag kallar det älskad.

Pikétröja - Ralph Lauren
Klocka -
Police
Skor - Converse
 
Alla presenter var galet snygga och satt helt perfekt. Klockan älskar jag redan och kommer nog bo i den ett tag, behövde även en ny svart klocka då min gamla inte ville vara med mig längre och stannade kvar i Brevens..

Nu tillbaka till min syster igen, ni kanske tror att jag tänker skriva att jag har börjat tycka om henne och att jag accepterat henne som syster. Men så mycket tänker jag inte sjunka, jag har ju faktiskt ett stort ego och jag håller på mina principer.. Fast nu ljög jag ju lite, jag gillar henne faktiskt ju. (Det här var tungt att skriva)
 
- Pierre
 

Kommentarer

Postat av: Karina

Publicerad 2012-06-27 22:04:53

Ett sant ålderstecken :D
Förresten så vet jag att du älskar din syster för det har du sagt!!

Postat av: Robin

Publicerad 2012-06-27 22:06:50

Ska jag också skriva ett inlägg om att jag tycker om henne? =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela