Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

Barkbåtar

Publicerad 2012-05-08 18:05:13 i Sport

En promenad längs vattendragen i Karlslund blev det idag på jobbet. En av eleverna fick då idén att vi skulle kasta i varsin pinne och se vilken som gled fortast genom vattnet. Det utvecklades givetvis till att vi gjorde barkbåtar och tävlade med. Det var läckra och påhittiga kreationer som nog var snyggare än dom var bra.

Sugrosen & Spinracer


Jag vann första tävlingen med båten "Spinracer" som hade ett armband som hölls fast vid barkbiten genom en påsförslutare. Alla skrattade åt svansen som dom trodde skulle sjunka ner i vattet och bromsa farten, men den gav istället båten en snurrande effekt så att den virvlade sig förbi stenar och grenar. Min motståndare byggde "Sugrosen" som hade ett sugrör med en maskrosblomma + blad i röret. Den tippade snabbt, åkte större delen av loppet längs kanten och kom därför aldrig in där det var som mest strömt.

Spinracer virvlar förbi på utsidan av Sugrosen


Pall Mall & The Hollow


Den andra tävlingen fick ingen riktig vinnare. Loppet förlängdes men båtarna höll inte samma klass som Spinracer och ingen av de tävlande kom i mål. Min båt kom dock längst och blev utsedd till den minsta förloraren. Min båt "The Hollow" var en ihålig, nästan sönderruttnad trädrot med en pinne genom sig samt ett blad som segel. Man var nämligen tvingad till att ha en mast i detta lopp. "Pall Mall" lyckades inte infria förhoppningarna som fanns på den.

- Robin

Kommentarer

Postat av: Karina

Publicerad 2012-05-08 20:45:15

Jag misstänker starkt en viss person som ägare till PallMall-båten ;)

Postat av: Robin

Publicerad 2012-05-09 00:26:31

Kan tänka mig det!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela