Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

Fotboll

Publicerad 2012-05-06 10:48:32 i Sport

Premiär med Pålsbodas B-lag igår, mot Pars FC. Vi mötte dom på försäsongen med både A och B-laget. Då slutade det med två 8-0 förluster, om jag inte missminner mig. Så inför matchen igår var det lite oroligt om det skulle dra iväg lika mycket eller om vi skulle klara att hålla ner siffrorna. Innan matchen delades det ut nya fina tröjor och alla var glada, det vara bara Robin som var lite arg för han ville spela men det fick han inte. Jag har haft nummer 13 under hela försäsongen, dock ville Niklas ha tillbaka den och som den fader jag är i laget så gav jag tillbaka den utan några omsvep. Istället drog jag på mig tröja nummer 31, och måste nu tydligen ha ansvar för den resten av säsongen. Det kommer bli tufft, för jag tvättar inte så himla ofta. Fick även "äran" att vara kapten, men det är bara för att jag är äldst och störst.

Vi höll upp oss bra i hela första halvlek och höll ihop laget bra. Så vi klarade av att spela 0-0 första 45 minuterna. Paus, och vi skulle ut och spela ännu bättre var tanken. Det gjorde vi inte och kunde ganska snabbt släppa in 2 mål. Vi kom aldrig ikapp och förlorade matchen med 4-0. Dock skönt att vara igång!

(Gammal bild: en av alla mina skador, här hade precis några revben försvunnit)

- Pierre

Kommentarer

Postat av: Lilian

Publicerad 2012-05-07 04:21:02

Bättre lycka nästa gång. Jag hejar på er!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela