Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

Igår

Publicerad 2012-05-12 11:57:55 i Livet

After Shave och Anders Eriksson var galet bra.

Det var jag och min Plastpappa, Anders, som var iväg till Norrköping igår. Vart hämtad strax efter halv 5, året var fixat och kavajen var på. Kom fram till Norrköping efter någon timmes körning och då var klockan strax i 6. Planen var att vi skulle äta innan showen, som började klockan 20:00. Vi parkerade bilen och staplade in på Pappa Gappa, en stenungspizzeria. Galet goda pizzor! Både jag och Anders tog en "Salmino", tror jag den hette. 3 olika sorters itailensk salami. Pizzan drog vi ner ihop med en kall, god öl. Avslutade med en kopp svenskt svart kaffe.

Vi gick vidare drygt 200 meter och kom till De Geerhallen där dom skulle hålla till. Hittade fram våra platser på 1.a balkongen nummer 6 och 7. Dom höll på från klockan 20:00 till 22:40, med en 20 minuters paus, ungefär. Första akten var upplagt att dom snurrade på ett stort hjul med massa nummer på. Varje nummer hade ju även ett syfte, syftet var att dom skulle slumpa fram vilket uppträdande dom skulle köra. Några av dom uppträdanden vi fick se var: Truck Driving Song, Egentligen, Brysselsteget (Bara slutet av Fritiof Konkas show), Bara Sport och Yuppinallen (Fast med Per istället). Dom körde även kanske 8-10 stycken till. Sen vart det paus. I del nummer 2 var det inget hjul med, utan det var redan bestämt vad dom skulle köra. Dom började med några imitationer utav svenska kändisar, b.la. Uffe Lundell, Magnus Uggla, Markoolio och Di Leva. Efter det körde dom några egna låtar och diverse mellansnack. Avslutningen var ett "Macken-Medley", samt att Roy och Roger pratade lite och körde "Gött å Leva". Dom fick stående ovantioner och kvällen var slut.

Slutsålt


- Pierre

Kommentarer

Postat av: Ass

Publicerad 2012-05-13 10:01:32

Jag vill också...



"Truckdriving sooooong" :)



Varför sparar inte er sida mina uppgifter förövrigt (trots att jag klickar i att jag vill spara dom)? Alla andra blogg.se-sidor funkar men inte er... Vad gör ni för konstigt? :(

Postat av: Pierre

Publicerad 2012-05-13 11:56:26

Det var svinbra!



Jag tror inte våran blogg gillar dig..

Postat av: Ass

Publicerad 2012-05-13 18:07:51

Hmpf...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela