Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

Lördagen

Publicerad 2012-05-20 23:01:19 i Livet

Strax innan 10 blev jag väckt av min mor som sa att hon och far snart skulle iväg på äventyr. Ville jag följa med var frågan? Yrvaken tackade jag ja av tre anledningar. För det första så var jag så trött så jag knappt fattade vad som hände och ett ja kalkylerades snabbt som det mesta artiga svaret. För det andra så var jag fortfarande lite sjuk men eftersom jag behövde vara frisk på kvällen för att kunna ta mig ut på galej så var jag först tvungnen göra något där jag kunde låtsas vara frisk. Så funkar det alltid. Intalar man sig att man är frisk, så blir man frisk! Och för det tredje så tänkte jag att det kunde bli bra material för bloggen med bilder och kommentarer om vad som händer kring byn, när det väl händer något.

Vad var det nu som hände då egentligen undrar ni nog?
I Hjortkvarn var det dags för det årliga mopedrallyt, typ 6-7 gången som det hölls. Annars är ju Hjortkvarn mer känt för sin glass. Klart att vi åt glass också. I Brevens Bruk möttes vi upp av mormor, morfar, morbro och kusin plus en jävla massa annat folk. Det var nämligen "Hästkraftens Dag" där. Det innebar bland annat utställning av gamla bilar, helikopterflygning, uppvisning av en stridsvagn samt brandkår, testkörning av grävskopor och en jäkla massa mer som jag inte riktigt kan beskriva med ord då det här egentligen inte ligger inom mitt intresse-område. Men jag måste ändå säga att det var väldigt spännande och kul att se. Eftersom vi var i Breven var det givetvis lika bra att passa på och ta sig upp till Tallbackens Discgolfbana. Korvgrillning och ett antal varv runt banan.


90 mopeder med förare hade samlats nere vid Hjortvallen för att delta i rallyt. Nytt rekord!
Det var en massa gamla mopeder av olika modeller och även några lite nyare.

Frukostglassen är helt klart den bästa typen av glass!

På vägen till Breven försökte vi även passa på att vara lite kulturella. Vi åkte runt Boo Slott
för att få se dess baksida med torn och trädgård genom alla träd och grenar. Ett snyggt slott!

Farsan bredvid ett av kraftpaketen som fanns på plats i Breven.

I väntan på stridsvagnsuppvisningen. Morfar har lagt sig snyggt för att vila.

Bilen mosades ganska rejält när stridsvagnen tog sig framåt!

Till slut blev det dags för disckastning i det sköna vädret dagen till ära.
Här har vi morbror Magnus som blev fångad på bild med en till synes skön kastteknik!


Vilken dag det blev, fruktansvärt njutbar!
Väl hemma igen blev det ett jäkla stressande för att hinna med bussen till Örebro som också blev en trevlig utflykt. Öl, fotboll och dans! Livin la vida loca som vi brukar säga!



- Robin

Kommentarer

Postat av: Karina

Publicerad 2012-05-21 21:17:20

TACK för sällskapet denna sköna lördag!! Mycke' kvalitetstid blev det :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela