Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

Mellanmål

Publicerad 2012-05-05 17:57:32 i Livet

Vad gör man när man börjar bli hungrig men vet att något gott väntas bara någon timme senare? Jo då tar man sig ett av världens bästa påhitt, Mellanmålet! Det kan bestå av precis vad som helst. Exempelvis en söt liten macka, en torr gammal skorpa, frukter av olika "exotiskhet", en tallrik sur fil eller kanske en degig bulle.
Känner man sig dock på extra påhittigt och glatt humör så slänger man ihop en proteinshake av något slag. Det är fruktansvärt gott och nyttigt! Det var precis vad jag gjorde idag. Här ska ni få se!

Jag tog fram en av mina shakers och stavmixern som legat åratal i olika skåp och bara väntat på att få bli använd. Följande ingredienser blandade jag i och sen körde jag igång mixern för glatta livet!
2 dl mild lättyoghurt med vaniljsmak
2 dl mellanmjölk
1 stor manlig näve med frusna bär i form av hallon och mango (bara bären inte näven)
1 skopa vassleprotein med choklad & hasselnötssmak




- Robin

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela