Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

Pierre 5!

Publicerad 2012-05-18 16:59:53 i Sport

Som Pierre redan skrivit så är det alltså match mellan Pålsboda och Latorp ikväll. Latorp är en av favoriterna till seriesegern medan Pålsboda väntas slåss för överlevnad. Det många kände inför säsongen var att det skulle krävas att alla spelare kunde vara med i alla matcher för att vi ska lyckas få en bra tabellplacering. Idag är det inte riktigt så.

Jag är som bekant borta på grund av mitt knä. Johan vill vara som mig så han har också knäproblem nu. Bjuren är till Irland och äter potatis. Tillans ljumskar pallade inte ens en division 5 matchuppvärmning innan dom sprack. Kinda och Rikard vill hellre vara finklädda än att smutsa ner sig i shorts en fredagkväll som denna. Zetterlund åkte med till Stockholm för att få se Koffe slita sitt hår över bajens värdelösa spel. André har en stukad fot och vill inte tejpa den eftersom det gör ont att rycka bort det när det har fastnat i hans manligt håriga ben. Hasse är fortfarande ur form efter ännu en skada på den slitna kroppen. Magen har nog också ont nånstans så han är inte med.

Jag hade inte tänkt att åka kolla ikväll då jag fortfarande är lite hängig plus det faktum att matchen inte lär bli nån fest för oss från Pålsboda. Men man vet ju aldrig, med turen på sin sida och ett jävla slit så kan allt hända. Pierre ska ju trots allt med största sannolikhet start i division 5. Det borde jag inte missa. Måste bara lura med mig min knäskadade kamrat Johan, jag vill ju inte åka själv till Vintrosa en fredagskväll.

Såhär kan det se ut när Pierre spelar fotboll, men inte idag.
Idag ska han spela 90 långa och svettiga minuter!

- Robin

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela