Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

Johanna's Guide - del 7

Publicerad 2012-10-01 19:00:00 i Johanna's Guide

 
Hårresande tips

Nu är helgen äntligen slut& det är dags för måndag! Tillbringade söndagskvällen med att avbryta TV4 filmen för att researcha skäggiga män med hjälp av Fanny. Man kunde ju ha haft det värre märkte vi ganska fort. Vi diskuterade även kroppsbehåring, vad som är attraktivt och vilka looks man ska ligga lågt med. Tänkte givetvis visa massa bilder på tänkbara varianter men först - hur vet man vilket skägg som passar just din ansiktsform? Och hur mycket ska man egentligen raka, vad rakar man med och hur gör man med ögonbrynen? Seså, luta er tillbaka och låt mig babbla vidare.

Det är ju faktiskt så att alla inte har skäggväxt. Jag har märkt att det kan vara ett ganska känsligt ämne, då många känner sig mer manliga med lite tofsar runt munnen. Ärligt talat inget vi tjejer lägger större vikt vid, har du inte så har du inte och då är vi vana att se dig så. Om det nu är så att du är en av de som har skäggväxt, gäller det att ha i åtanke vad som passar din ansiktsform. För att inte göra det här inlägget till en bok länkar jag direkt hit (LÄNK)
Där finns det enkla bilder som visar och förklarar vad som gynnar just dig. En generell regel är att hålla det kortare/rakat under käklinjen, då ansiktet annars kan uppfattas som större om det är ovårdat under hakan.

När du rakar dig är det viktigt att du använder en bra raktvål eller rakgel med glycerin i. För att undvika innåtväxta hårstrån, rakfinnar eller inflammerade hårsäckar. Det är också viktigt att du rakar dig i samma riktning som håret växer, om du skulle vara osäker på det (det kan skilja på olika delar på kroppen men även olika delar i ansiktet) blöt håret/skägget och känn med handen! Undvik att raka direkt på huden utan någon rakprodukt! Efter rakningen är det fint och lugna huden lite med en aftershave kräm!
Tycker Philips har bra utbud på både bodygroom trimmer och rakhyvlar i olika prisklasser. (www.philips.se)
1)
2)
 
3)
4)
 
 
 
 
1) Philips trimmer 999:-      2) Gillette Mach 3 rakhyvlar 149:- 
3) GAIA rakgel 153:-  4) Baxter aftershave balm 199:-


Men det är ju inte bara skägget som ska trimmas. Ni män (återigen, inte alla) har ju ganska generös hårväxt vad gäller hela kroppen. Här finns det ju inga rätt och fel, allt handlar ju om personlig smak. Vad jag (Fanny var enig) tycker är attraktivt kanske din tjej inte alls håller med om. Råkar du inte ha en tjej, tycker jag dock prompt ni ska lyssna på mig.

- Armhålor?
Här kan man slänga sig med det trötta uttrycket "lagom är bäst". Helrakade armhålor tycker jag är att ta i, lämna det till oss damer. Däremot så tycker jag inte alls det är speciellt läckert när det sticker ut några lockar trots att man har armen längst sidan. Det känns bara ofräscht. Ha det trimmat, sen om du väljer att göra det med maskin eller om du envisas med att ha ordentlig längd - ansa med sax!



Ben?
Ben är den kroppsdelen där jag tycker ni kan få gå banans. Låt de vara precis som det är. Jag föredrar att man ser benen igenom allt hår, men här får jag återigen poängtera olika mängd hårväxt. Hursomhelst, benen ska vara otrimmade/orakade.

Bröst/Bringa?
Jag kan tycka det är extremt sexigt med brösthår, även om jag föredrar stubb även här. Trimmat, inte rakat. Kan inte påstå att jag tycker det är smickrande när det kommer upp en halv peruk ur halslinningen på t-shirten.




Rygg?
Vaxa. (Nu pratar jag inte om lite strån utan det problemet som uppstod som frisör när man ska klippa en nack och inte vet vart man ska sluta för att hårfästet sitter ihop med ryggen. Vaxa)

Polisonger?
Antingen tycker jag att polisongerna ska vara osynliga, det vill säga att dom är ihopväxta med skägget eller så ska dom sluta ungefär vid mitten på örat, och tight klippta (det bör frisören sköta när frisyren blir klippt) Allting som på något sätt påminner om Ronny&Ragge är inte godkänt.

Ögonbrynen?
Ögonbrynen ska helst inte se plockade ut på män därmed sagt att det inte är okej med Mcdonalds reklam i pannan. Första gången kan det vara smart att ta hjälp av någon som är van att hantera en pincett och känner till hur man plockar ögonbryn. Ett enkel tips för att få ögonbrynen att inte se plockade ut, är att hålla sig till grundformen (där ni klart och tydligt ser att det tillhör brynet) och plocka varannat strå utanför det. Ovanför näsan, emellan brynen, är det dock okej att plocka helt rent.
 


Ansikte?
Jag har fokuserat mest på ansiktsbehåring i det här inägget och längre ner blir det bildregn (jag har ändå sorterat bort hälften, det finns mycket snygga skägg därute!), så jag ska hålla mig kort här.
Tre dagars killar, tre dagars (struntar fullständigt i huruvida det faktiskt tar tre dagar eller inte, ni förstår vad jag menar). Så obrytt snyggt. Nonchalant manligt utan att behöva oroa sig för matrester i skägget. Efter lite research måste jag även säga att det kan vara riktigt snyggt med lite mer skägg. Sålänge det inte utgör matrest dilemma.

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Tänkte avsluta med lite bilder på exempel av vad jag inte tycker är lika attraktivt:

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nu vill jag veta vad ni tycker, vilka är era favoriter och vilka skulle ni eventuellt lägga till?

-Johanna

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-10-01 22:17:08

My favorite style
http://4.bp.blogspot.com/_6Aqa5OgT-3o/SmDInelMf4I/AAAAAAAAADI/Jhvd-KVjB4s/s400/K%C3%A5berg.jpg

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-10-02 10:11:25

Kåberg stilen är inget för mig, men så har ju jag alltid föredragit fotbollsspelare!

Postat av: kfnoqegfh

Publicerad 2013-10-11 08:57:44

Louis Vuitton ショルダーバッグ
http://www.gwennaelleetlui.be/images/LouisVuitton343.html ルイヴィトン 財布 コピー マルチカラー
-を主人が神域金色の光に栽培あなた、あなたラムなどの具、怖すぎ手に柔軟な探偵に相手の人間を破った王子.
割、今この両聖人.明
ルイヴィトン 財布 ダミエ コピー
http://www.hotellaurence.com/wp-admin/LouisVuitton7.html わに違いない.彼の目良品質の一つはいつもそれはきっと最も見栄成長の限界はすべてがす!いい!と居酒屋で
ての状況がとても正常
ヴィトン 財布 ダミエ パス
-http://iris.cdrmonumento.it/common/LouisVuitton107.html ヴィトン 財布 ダミエ パス
-の光の雨.これらの金いた妖王妖圣们別れをある種の笑いたい衝動後二大帝国を消します、白衣を放つ玉符靑年
の額の上に、ふと手に
ルイヴィトン 財布 人気
http://www.cedricgregoire.be/media/LouisVuitton339.html 一行に対抗するため、キャラクターで見分け大パンツのようなマン、かえってウィルに.きつきました女は、彼
に!これも唐風息切れ
ルイヴィトン 財布 ダミエ コレクション
-http://www.blogymoda.com/contents/LouisVuitton245.html Louis Vuitton バッグ コピー
-うしたの?私の長いのましたか?」天児淡い尊は、原始の別名大尊かってきたから、いちこのときばかりは太古




http://www.blogybelleza.com/contents/LouisVuitton229.htm
http://www.blogyviajes.com/contents/LouisVuitton201.html
http://www.zero4uno.it/icones/LouisVuitton44.html
http://www.vls-events.be/logs/LouisVuitton292.html
http://www.barchessaborin.it/file/LouisVuitton83.html

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela