Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

Tenta

Publicerad 2012-10-04 19:04:01 i Livet

Den här veckan har nästan enbart handlat om tentaplugg för min del. Imorgon smäller det, dags att skriva den så att man blir av med skiten. Hur fungerar jag en dag som denna då? Till skillnad mot många av de andra klasskamraterna så är jag väldigt harmonisk. Jag sov ut och tog sen en timmes plugg där jag gick igenom lite saker som jag inte kollat så mycket på tidigare. Sen tog jag en kvarts paus för att rensa huvudet innan jag körde en halvtimme med repetitioner av det andra stoffet. Sen blev det en lång lunchrast.
Efter det satte jag mig i en halvtimme och skrev ner massa frågor som tog upp i princip allt som jag har valt att försöka plugga in i mitt huvud. Sen ville jag inte sitta mer vid skrivbordet, så jag tog med mig mina block ut på en promenad i naturen. Det är ju trots allt naturkunskap som tentan handlar om. Jag ställde frågorna till mig själv och försökte förklara fram ett svar när jag gick runt där i skogen. En timmes promenad med plugg under tiden. Njutbart med tanke på den friska och sköna luften som fanns därute!
 
Det fanns mängder av olika lövträd längs vägen så jag passade på att plugga in kännetecknen för dom också!
 
Det här är exempelvis ett Hasselträd. Det ser man på den kvastliknande stammen
(hela stammen syns dock inte här). Löven är taggiga och har en spets som är lite på sniskan. Det är som en blandning av Lind- & Almlöv.
Hur känner du igen din Hassel?
 
Vad är det nu som jag ska kunna undrar ni självfallet? Massor! För mycket.
En halv jävla biologikurs samt grundläggande vetenskapsteori.
 
- Robin

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-10-04 19:38:22

Duktig! Bra självdiciplin där, Robin! :)

Svar: Mjoo någorlunda iaf.. =)
Robin och Pierre

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela