Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

Twittboll

Publicerad 2012-10-16 23:48:41 i Sport

Vad faan händer egentligen? Det sjukaste jag varit med om. Så totalt utspelade borta mot Tyskland men lyckas sen vända 4-0 till 4-4. Sjukt. Så himla sjukt. Som Pierre skrev på twitter, tänk om det hade varit en lördagskväll och man druckit öl till det här. Vad hade hänt då egentligen? Kanske är tur att det var en tisdagskväll trots allt.
Då blev det twitter som gällde istället. Här ska ni få ett litet axplock av kommentarer som skrev efter segern. Och det är verkligen bara en liten del av alla kommentarer. Det var svårt att hinna med att se allas kommentarer samtidigt som själv ville skriva. Och så ville man skrika lite också och kolla på TV:n. Det gick inte riktigt ihop sig där. Det var eufori på twitter.
 
Men vi börjar med min kommentar från när Sverige låg under med 4-3. För att ni ska förstå den första kommentaren efter 4-4.
Om vi skulle lyckas vända det här till en poäng så kommer jag sitta med världens ståfräs. Det är sant, jag svär!
 
Robin: STÅFRÄS! STÅFRÄS! STÅFRÄS!
André: Mer än de!! Mycket mer!! Bättre än porr för fan!!
Robin: MYCKET BÄTTRE ÄN PORR!!! BÄTTRE ÄN ATT LIGGA TILL OCH MED!!!
 
Edwin: Mitt 100 tweet ! SVERIIIGEEEEE NANANAN PUSSSS YESSSS FANNNNNN HELVETE BRA TACK TACK TACK HASUHDAUDSUHAHSUHAUDHI :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
 
Pierre: Jag tror jag lägger av.
Robin: Det är världsrekord!
(Syftar på kommentarer från kända sportkommentatorer för dom som inte är så insatta)
 
Oskar: Följt matchen på twitter, likt förbannat trevligt. Herregud! Vad händer!?
 
Edwin: JAG ÄR SÅ GLAD SÅ JAG STÅR OCH KÖR HELIKOPTERN PÅ KÖKSBORDET !!!
 
Johan: Kom hit vem som helst!! Jag är så till mig att jag vill hångla!!!
 
Pierre: Twitter stormar över. Mitt hjärta stormar över. Vilken jävla match! Tur jag inte är tysk.
 
André: Vad är facebook en sån här kväll? De är på Twitter de hände gott folk, här finns glädjen.
 
Pierre: Firade fotbollen med att köpa hårdvårdsprodukter. Vart är världen påväg?
 
- Robin

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela