Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

11/9

Publicerad 2012-09-11 20:15:07 i Livet

Siffrorna 11 och 9 är väll två siffror som man förknippar med en massa skit? Eller? Tänker man fotbollspelare så är man en stjärna om du bär någon av dom numrena. Är du målvakt och har släppt in 9 eller 11 mål är du skitdålig. Man kan spela 9-manna eller 11-manna fotboll. Ja, ni fattar. Idag är det 11 år sedan två flygplan flög in i World Trade Center, det är inte bra. Jag kommer ihåg när jag först såg på nyheten, jag bodde i samma hyreshus som jag faktiskt gör idag, fast då i en annan lägenhet ihop med min Mor och Syster. Jag hade precis kommit hem från skolan, min pappa ringde mig och sa åt mig att slå på tv:n och kolla vad som hade hänt, då han satt i bilen på väg hem. Då hade fortfarande inte dom två tornen rasat, utan dom stod fortfarande upp men bara några minuter senare så rasade båda två, och även en stor del av New York.
 
Oftast när någon stor katastrof händer så dröjer det många år innan någon vågar "ta upp" ämnet och göra en film utav det, så var det dock inte med WTC utan det tog bara några år innan den första filmen kom.

World Trade Center - Regi utav Oliver Stone och Nicholas Cage i huvudrollen. Denna film påminner en del om Ladder 49, men med ett känsligare ämne.
 
Flight 93 - Regi av Peter Markle och Jeffrey Nordling i huvudrollen. Handlar om det planet som också blev kapat, men där passagerna lyckades ta tillbaka det..

United 93- Regi av Paul Greengrass och med David Alan Basche i en roll. Samma som Flight 93 fast bättre.
 
World Trade Center Documentary

 
- Pierre

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela