Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

Johanna's Guide - del 5

Publicerad 2012-09-17 19:00:00 i Johanna's Guide


 
Detaljerna
 
Dags för måndag igen, en ordentligt regnig sådan. Regniga dagar är de mest kreativa,
när man inte kan gå ut för att det öser ner (okej, ta mig inte bokstavligen nu.
Jag hatar uttrycket "det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder" som förövrigt är skitsnack). Det är väl kanske ingen hemlighet för de som känner mig att min stora last är bloggar. Så idag tänkte jag bjussa på några av mina manliga favoriter, en del manliga modebloggar och en del som helt enkelt bara skriver så bra att man guppgarvar ensam i soffan fast det regnar.

Mina fem favoriter just nu& varför:

- Fredrik Backman http://fredrik.cafe.se/
Han skriver mestadels om sin fru, och sitt barn. Han skriver så roligt att jag garvat högt flera gånger. På riktigt.

- Daniel Lindström http://daniel.cafe.se/
Daniel skriver om mode, på herrsidan. Väldigt få rena bra modebloggar, men är man intresserad på riktigt och vill hålla sig uppdaterad är det här en blogg att hålla sig uppdaterad på!

- Jak&Jil http://jakandjil.com/
Ren inspirationsblogg. Streetstyle bilder som är extremt vassa! Visar alltifrån herrar, flickor damer - sålänge de är välklädda!

- Claes Juhlin http://www.kingmagazine.se/bloggar/stilbildande
Även kategori mode, men mer fokus på bilder och lite lättsammare än Daniels.

- Alex Schulman http://bloggar.aftonbladet.se/schulman/
Alltså, här är det väl egentligen inget mode överhuvudtaget - och är det det, så är det inte skrivet på ett seriöst sätt. Det är Alex Schulman. Gotta love him.

---
Så, nu har ni lite att gotta er med!
Jag vet att jag kommer säga emot vad jag just skrev (att regniga dagar är kreativa dagar). Ibland är det ju lite halv deppigt att titta ut måndag morgon, man inser att det börjar bli mörk och det regnar, och man har fan ingen inspiration alls (chansen att man drar igång datorn 06.00 för att kolla bloggar kanske inte är så stor just då)

Så - vad är plan B? Detaljer mina herrar, detaljer!
Några inlägg tidigare såg jag att Pierre nämnde strumpor. Ytterst passande förslag! Det finns inte lika mycket givna detaljer för er män vid första tanken, ni kanske inte slänger på er ett par klackar och örhängen toppat med ett rött läppstift för att förhöjja en outfit.
Färg är enkelt. Ett par färgglada strumpor, en snygg klocka (klocktips på den här bloggen: http://www.kingmagazine.se/bloggar/klockbloggen) en halssduk och en schysst mössa/hatt gör genast en tråkig outfit roligare.
 
---

Ett lass accessoarer kommer lastat!

1. Arjeplog mobilcase, 399 :- Nelly.com
2. L&F Russia 249 :- Carlings
3. Bläck Jocke scarf 399 :- MQ
4. L&F Soter 99:- Carlings
5. Happy Socks 80 :- Happysocks.com
6. Bagis tomato lurar 289 :- paapi.se
7. Flätat skärp Navy 299 :- paapi.se
8. Flatcaps http://www.hatsandcaps.co.uk/ varierande priser
 
1.                                                     2.                                                 3.


4.                                                 5.                                            6.



7.                                                                                                    8.




- Johanna

Kommentarer

Postat av: Ass

Publicerad 2012-09-18 07:54:39

Är det dags för en gissa Robin?

Funkar: 3, 5, 6

Aldrig i livet: 1
Hur har man den ens? Över axeln?

Stämmer?

Svar: Ja ettan är det pass på. Tvåan kan jag ha för att den är rolig. Trean är det ett nej på Astrid. Ett bestämt nej! Fyran och femman kan jag väl använda. Sexan har jag ingen användning för. Har inga byxor som passa till sjuan. Åttan är det stopp och belägg på!
Robin och Pierre

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-09-18 11:13:50

Haha ettan har man runt halsen, till för att stoppa mobil och etc. Snygg och användbar på samma gång!

Nu får du vässa dig Astrid, hur dålig koll har ni i Karlstad egentligen? ;)

Postat av: Ass

Publicerad 2012-09-18 17:13:54

Haha, Karlstad är ju bara fullt av "bönner" så vi hänger inte med i modesvängarna :D

Kanske när det har varit populärt i några år (och därmed egentligen är helt ute) DÅ kanske det används här :)

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-09-18 20:16:44

herregud jag glömde min längsta blogg-crush!! Skäms.

Om någon läser kommentarerna, in och njut pronto. Bra på ett skriva, skön stil. (och framförallt väldigt behaglig att lägga ögonen på) (kanske inte relevant för er män)

http://cimon.colin.se/

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela