Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

Johanna's Guide - del 6

Publicerad 2012-09-24 19:00:00 i Johanna's Guide

 
Jackor
 
Alltså såhär är det va. Nu råkar jag vara i Barcelona. Strosar runt i bikini och smuttar rödtjut. Så det här är ett såkallat "tidsinställt" inlägg. För att ni är ju uppenbarligen inte i Barcelona. Och ni kommer (precis som jag) behöva ta tag i det här med höst& vinterjackor snart. Jag vet. Det kostar pengar och det är väl inte min favoritsak på shoppingfronten. Har förmodligen med att göra att jag inte gillar kyla.
Nog pratat om mig, dock. Jag har letat fram lite schyssta jackor. Rockar och bomberjackor är jag lite extra svag för just nu. Men en riktigt snygg parkas funkar alltid - gärna i marinblått eller militärgrönt.

Om vi ska gå på ren& skär fakta här så är ju ytterplagget vinterjacka något som du kommer vistas i ungefär halva året (Ja, det är ju fakta nuförtiden) så att det viktigaste är att du trivs. Det är egentligen inte alls väsentligt vad jag tycker. Jag bara tipsar, om du är lite osäker. Med tanke på att man faktiskt tillbringar så pass mycket tid i den, och det värsta som finns är att frysa, så får man även tänka "pris per användning". Köper du en jacka för 4000 :- men använder den varje dag i sex månader och utgår ifrån att varje månad har 30 dagar så har du betalat 0.045 :- per dag för jackan. Det är ju väldigt mycket billigare än om du köper en jacka för 800 :- som du egentligen inte tycker är så fin och därför bara använder den två gånger i månaden under sex månader. Då har du betala 66:- om dagen för jackan.
 
 
 
 
1. Topshop Grey Jersey Quilted Bomber §65                  2. ZARA kappa med huva 1795 :-
 
 
 
 
3. ZARA Kappa med efterstygn 1895 :-                                4. ZARA Fodrad parkas 799 :-
 
            
5. ZARA Blazer 1395 :-                         6. David diagonal Jacket Filippa.K / Nelly. 2595 :-
  
 8. H&M Jacka 599 :-                                                                                                                                                        9. H&M 399:-
               
- Johanna

Kommentarer

Postat av: Ass

Publicerad 2012-09-25 07:45:50

3an var riktigt stilig! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela