Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

Kakor

Publicerad 2012-09-14 22:03:00 i Livet

För ett tag sen fanns det specialpris på Chocolate chip cookies hos Ica-Parre. Så Pierre och jag köpte det till en filmkväll, för vem kan motstå dom kakorna? Hur goda som helst!
Men att dela på ett paket eller två är inte tillräckligt tillfredsställande, man vill gärna ha mer. Jag minns att jag sa att man skulle kunna äta 10 såna paket (det är 8 kakor i varje) på en gång om man ville. Jag visste att jag överdrev när jag sa det, men ändå. Sen dess har jag funderat på det där. Man kanske klarar av 5 paket? 40 kakor är mycket, men det vore kul att prova. Idag köpte jag hem 5 paket av dessa underbara kakor.
Bara för att ingen annan gör det.
 
Men pressen var för stor. Jag kände ganska tidigt att det inte fanns samma glädje över att äta kakor när det gällde annat än bara ätandet. Efter två paket tog jag en kort paus.
Tredje paket började tungt och när jag hade ätit halva det paketet, med andra ord 20 kakor sammanlagt så gav jag upp. Jag hade kanske kunnat trycka i mig 10 till på ren vilja, men alla 5 paketen hade aldrig gått så det var ingen idé. Vilken besvikelse!
Jag är visst inte det kakmonstret som jag alltid trodde att jag var.
 
PS. Jag vägde in mig innan denna utmaning. Vågen stod på 86,2 kg. Efteråt var den på 87,2. Kakor är bra grejer!
 
- Robin

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-09-15 00:00:08

Härliga bilder :D

/Ass som hatar er blogg när man ska kommentera!

Svar: Nästa gång ska jag göra det ordentligt och äta tills jag spyr!Mjaa den är lite tjurig ibland...
Robin och Pierre

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela