Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

Läxa

Publicerad 2012-09-20 17:35:57 i Livet

Det är inte varje dag man får en hemläxa, men till denna vecka hade vi faktiskt en bilduppgift som skulle göras. Rita något som betyder mycket för dig och använd enbart blyerts var anvisningarna vi fick. På en gång tänkte jag, sök efter enkla steg-för-steg-teckningar på google och hitta sen på nån snyfthistoria om varför just den saken betyder så mycket för mig. Gick tyvärr inte så bra eftersom det enbart fanns massa djur och porträtt som steg-för-steg. Istället tänkte jag att en fotboll vore det mest passande. Men en boll kändes tråkigt så en fotbollssko fick det bli. Jag fylldes av fullständig förtvivlan den första kvarten som jag försökte mig på att rita av skiten (hittade en bild av en klassisk fotbollssko på nätet).
Till slut släppte dock spärren och jag lyckades få till en bild som jag faktiskt var nöjd över. Cirka 40 minuter tror jag teckningen kan ha tagit att rita. Helt sjukt, 40 min för att rita en sko. Bild är verkligen inget för mig!
 
- Robin

Kommentarer

Postat av: Karina

Publicerad 2012-09-20 20:14:12

Du har ju talang! En konstnär kan ju hålla på i flera timmar eller dagar så 40 minuter är ju skitbra jobbat :)

Postat av: Lilian

Publicerad 2012-09-20 21:08:49

Tjusigt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela