Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

Mål

Publicerad 2012-09-23 20:18:00 i Sport

Igår hände något ovanligt. Jag gjorde mål på en frispark. Det har nog inte hänt sen man spelade 7-manna. Eftersom jag har bra tillslag med båda fötterna så brukar jag stå med som en av frisparksskyttarna i taktikhäftet vi får inför matcherna. Men jag brukar alltid gå förbi bollen och ställa mig inne i boxen istället. Det känns som om jag gör bätre nytta där och kan försöka hugga på returerna.
Men igår när jag gick mot bollen såg jag att det var ett läge jag kände igen, så jag stannade till där istället för att gå in i straffområdet. Jag fick en bild i huvudet som kommer från Sveriges kvalmatch borta mot Bulgarien år 2005. Då hade Erik Edman ett liknande läge där han sätter frisparken med vänstern i målvaktens kryss. Om han kan göra så betyder det att jag också borde kunna göra det tänkte jag. Lättare gjort än sagt. PANG!! Mål. Vilken grej.
 
40 sekunder in i det här klippet får ni se Edmans frispark. Min var ungefär likadan.
Men jag struntade i den där skruven, utan gick på kraft istället.

Senare på kvällen fick jag ett skönt sms av min nya mittbackskompanjon Johan.
I vår tredje match tillsammans kände vi att vi äntligen hittat rätt med varandra vilket var en av anledningarna till att det äntligen blev en seger igen. Johan var glad över segern och målet.
"Står och småler lite på jobbet och tänker tillbaka på dagens match och ditt jävla superskott!! Vilken jävla smäll!!!"
 
- Robin

Kommentarer

Postat av: Karina

Publicerad 2012-09-23 20:51:55

Jäkligt snyggt mål av dig!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela