Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

Offside

Publicerad 2012-09-01 19:14:00 i Alkohol

Ingen alkohol på hela september är planen. Svårt med tanke på att THHF lirar ett par gånger i Örebro under denna månad och så är ju september verkligen slutklämmen av sensommarens ibland sköna dagar. Som idag till exempel. Men jag har kämpat emot och trots att det är fest i Folkets Hus ikväll (dessutom förfest i vår lägenhet) så är det mjukt och fint pianospelande från mig ikväll.
Bio är istället planen. Tanken var att gå och se Cockpit med mina föräldrar och kusin Mattias som fyllde år häromdan. När allt är bokat och betalt kommer dock han på att han redan sett filmen. Smart kille, det är inte lätt att vara tonåring. Hur som helst Cockpit då. Blir nog bra, Jonas Karlsson är ju med. Passade för övrigt utmärkt eftersom jag råkade slå över till filmen Offside igår där Jonas är med och briljerar. Vilken guldrulle det är alltså! En hyllning till gemenskapen som finns i fotbollen. Många bra skådisar och massa sköna skämt.
 
Men just nu pågår det alltså en förfest här hemma på andra sidan filmduken. Jag kollar bubba och dom sitter i baren och har skoj. Helt plötsligt kommer Jucke över och visar mer än jag vill se. Bara för att han kan. Sen kommer Jimmy in och slänger sig över mig i soffan och vill kramas lite. Innan det har Karl Wikander redan varit inne och gett beröm för en grymt rolig blogg. Det händer faktiskt att vi får höra det ibland, tro det eller ej. Folk fattar visst inte målet med vår blogg. Som det står på bannern, bloggen är inte seriös eller rolig. Men målet är att man ska följa den ändå.
Frågan är ju nu hur jag ska kunna vara nykter ikväll efter beröm och kramar från människor som kommer vara fulla och glada hela kvällen?
Nykter i septembermånad är mitt Everest!!
 
PS. Jävla skön kille den där Karl Wikander förresten! Rolig rakt igenom.
Och så är han stilig. Jag tror nog han är rik också. Grattis tjejer!
 
- Robin

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela