Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

Omelätt

Publicerad 2012-09-12 21:12:40 i Mat

När vi hade påskfest fick jag uppdraget att göra en omelett. Vilken jäkla tid det tog! Därför ska ni få en snabbvariant här som blir minst lika krämig och go.
Jag kallar den, "Den drypande feta snabbvarianten av en baconomelett".
 
Vispa ihop 4 ägg och 1 dl grädde. Under tiden som plattan blir drygt mediumvarm skär du 4 långa baconstrimlor i lagom stora bitar. I med omelettsmeten i stekpannan och strö sedan över baconbitarna samt en liten näve riven ost.
 
När det känns som om det nästan går att vända omeletten så väljer du att vika ihop den istället för att vända på den. På så sätt behålls krämigheten istället för att den blir som en lite fetare pannkaka. Sen kan du passa runt den i typ en minut i stekpannan, så att den blir sammansvetsad som en calzone.
 
Till din omelett vill du gärna ha en knäckemacka eller två. Kanske Wasa Sport med en kalkonskiva på. Fjällbrynts milda hushållsost på tub gör sig även bra till det.
 
- Robin

Kommentarer

Postat av: Ass

Publicerad 2012-09-13 08:06:56

Så skönt med era recept! De kan jag ju faktiskt tänka mig att laga i jämförelse med andras krångliga med tusen steg som de lägger upp! :)

Svar: Haha jaa enkelt ska det vara! :D
Robin och Pierre

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela