Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

Onödiga köp

Publicerad 2012-09-21 23:55:35 i Film

Jag ber på förhand om ursäkt för alla eventuella stavfel och konstiga meningsuppbyggnader som kan förekomma i detta inlägg. Det var alldeles för långt för att läsas igenom av mig.
En topp 10-lista tycker jag vore på sin plas denna kväll. Jag skulle välja en film och insåg att det fanns vissa enormt onödiga filmer där i hyllan. Så det blir därför en topp 10 i onödiga filmköp. Ordningen är svår att fastställa, så om det är nummer 3 eller 9 spelar inte så stor roll.
 
Topp 10
 
1. Prins Valiant - Jag är lite svag för episka krigsäventyrsfilmer. Så även om en film i den stilen är ganska dålig så tycker jag om den lite grann. Redan när jag läste på baksidan kände jag att den här filmen inte skulle vara lyckad. 1h 27 min, vilken episk film är så kort? Jag tittade dock ännu kortare tid. Efter 20 min hade jag fått nog.
 
2. Strippers vs Zombies - Jag vet vad ni tänker, varför köpte han ens den där filmen? Vafan trodde han! Jag köpte den för att den passade så bra bredvid filmen Zombie Strippers. Varför har han då den filmen frågar ni er nu? Jenna Jamesons "vanliga" filmdebut och så Robert Englund som strippklubbsägare! Så det är okej. Men jag tycker ju inte ens om Zombiefilmer. Förutom Zombieland. Den filmen är bra. Woody Harrelson gör en aldrig besviken!
 
3. The Quest /Mexican Trip - En film i sann American Pie-anda sa dom. Mmm, just det! Kan inte ens räknas som en riktig film det här ju. Sen lurades man ju av deltiteln Mexican Trip också eftersom den kom lagom efter Eurotrip som är hysteriskt rolig. Och så finns ju gamla klassikern Roadtrip också. Så hur kunde nåt med trip gå fel tänkte jag?
 
4. Twilight - Den här filmen har fått dispens för att komma in på listan. Jag har nämligen inte köpt den, det är Jimmy som har det. Men den står där i hyllan. Och det gör mig så upprörd! Jag kommer aldrig se dessa Twilight-filmer. Inte ens om jag får typ tusen spänn. För det är väl ingen som ger mig det för att kolla på den va?
 
5. Hårda Bud - Marknadsfördes med Jessica Alba som den stora stjärnan i filmen. Guld tänkte jag, hon är fin! Men filmen är delad i typ tio delar och hon är med lite grann i mellanspelet av dessa delar. Besvikelse! För övrigt tror jag en av dessa delar var bra. Och så kanske en till var okej. Resten sömnpiller.
 
6. The Good Girl - Aniston och Gyllenhaal i huvudrollerna borde ju bädda för en ganska charmig romantisk komedi. Men nej. Filmen är konstig, långsam och helt enkelt tråkig. Den står undangömd längst ner i filmhyllan av en anledning.
 
7. American Dreamz - Charmig parodi över det hela "Idol- & Talangkonceptet"  i landet där alla dina drömmar kan slå in, USA. Hmm. Den där grejen börjar ju dock göra parodi på sig själv snart. Så behövs det verkligen en tråkig film med alla de klyschorna som tillhör som gör det också?
 
8. The Life Aquatic with Steve Zissou - Det hjälper inte att Owen Wilson, Bill Murray, Cate Blanchett och Willem Dafoe är med i filmen. Den är korkad. Dessutom har jag den i ett Slim-case fordral. Jag hatar sånt!
 
9. The Aristocrats - 100 roliga komiker som pratar om ett skämt som är så vågat så att ingen vågar berätta det. Jag har fattat som om skämtet aldrig kommer fram. Dom pratar bara runt det hela tiden. Men vad vet jag, det kanske är en asrolig film. Men jag kommer aldrig se den. Den får stå där i hyllan och se dum ut.
 
10. 50 great DVD-Movies - Grymt bra köp tänkte jag. 50 filmer för priset av 200 kronor. Jag kände igen titeln på några filmer och ett antal av skådespelarna som fanns med, så det finns nog rätt många filmer jag kommer kolla på. Men jag har inte kollat in en film. Massa B-skådisar i deras värsta b-filmer. Typ. Några filmer är säkert helt okej. Men nej. Blir inget med den där boxen.
 
Bubblare. Surfer Dude - Den här har jag inte heller köpt, fick den av min mor en gång i tiden. Och det var snällt av henne. Men den här filmen är nog verkligen ingen höjdare. Den är bara en ursäkt för Matthew McConaughey att springa runt på en strand i bar överkropp. Och det är tyvärr inget som vi inte redan sett förut. Finns det någon som verkligen tycker om Matthew McConaughey undrar jag? Han gör en rolig liten biroll i "Tropic Thunder" och filmen "Hur man dumpar en kille på 10 dagar" är charmig. Men det är knappast hans förtjänst. Han är en ganska usel ursäkt till skådespelare. Men det är klart, varför ska det inte finnas såna manliga typer av skådespelare när det finns så många kvinnliga skådespelerskor som är av precis just den kalibern?
 
- Robin

Kommentarer

Postat av: Karina

Publicerad 2012-09-22 11:42:14

Om du fått en film av mig så tror jag att det var för att du önskat dig just den filmen :)

Svar: <nej jag fick den och Traitor helt utan anledning faktiskt! tror de fanns i en billig låda på typ mediamarkt eller nåt.
Robin och Pierre

Postat av: Karina

Publicerad 2012-09-22 12:35:11

Ajdå! Ja man får ju sina ljusa ideér ibland :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela