Robin och Pierre

en blogg som inte är rolig eller seriös, men som man ändå vill följa

Träd

Publicerad 2012-09-07 14:43:18 i Livet

Måla. Verkligen inget för oss pojkar i klassen. Vi skrävlade ganska väl alla tre inför första bildpasset om att vi var så värdelösa på bild. Frågan var nu, vem var egentligen sämst? Anton hade fått VG i bild men det var enbart på grund av fjäsk påstod han. Så var inte fallet. Efter halva teckning insåg vi alla tre att han var ett par penseldrag vassare än mig och Jim. Mellan oss var det dock dött lopp. Båda två visade sig vara extremt klumpiga och darrhänta med penseln i näven. Björkarna må ha blivit vitsvarta i stammen men formen liknade mer en ek. Färgrika landskapsbilder skulle vi måla med vissa krav och instruktioner för hur vi skulle göra. När bilderna väl var klara blev de faktiskt helt okej. På avstånd. Men tittar man in på presationerna under den fortgående processen så var de inget snack om saken. Jag och Jim är värdelösa på bild. Men vi var ganska glada för det.
 
Det här är då mitt bidrag
Den här gjorde jag emellan torkningar och så. Eftersom jag inte tyckte om att måla träd så körde jag bara på högt gräs med lite blommor i istället. Bakgrunden är lite Lejonkungen-inspirerad. Typ.
Massa bilder bredvid varandra blir ju ganska maffigt ändå. Jims teckning är till vänster om min. Han fick hjälp med stammen efter att ha använt svart färg. Det får man visst inte göra. Så den blev rätt snygg. Det var den inte innan det.
- Robin

Kommentarer

Postat av: Lilian

Publicerad 2012-09-07 16:07:21

Seriöst Robin, din björk är jättefin! Den lejonkungsinspirerade bakgrunden gör allt! :) /Lilian

Svar: Njaaa på avstånd kanske den ser okej ut. Men på nära håll är den inte högklassig! Jaa den är jag nöjd med faktiskt ;)
Robin och Pierre

Postat av: Pierre

Publicerad 2012-09-07 17:04:35

Tycker faktiskt du lyckades med din björk.. Kanske ska bli ett nytt inslag? "Måla med Robban"

Svar: För fet och för kladdiga löv. Sen misslyckades jag helt med kvistarna som man skulle ha längst nere vid stammen. Men orkade inte bry mig och försöka snygga till dom. Ville bara bli klar. Ja det är ny målarstund på måndag tror jag! ;)
Robin och Pierre

Postat av: Karina

Publicerad 2012-09-07 19:42:10

Fint! Kanske en present till mamma?! Eller den kanske ska ramas in och ställas bredvid dina tavlor från högstadiet?

Postat av: M H

Publicerad 2012-09-11 09:44:34

Jätte fint är det ju :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Robin och Pierre

Två grabbar som håller på att ta över hela världen, mer eller mindre.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela